بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴۳ رشته اجرا می شود 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان از اجرای بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴۳ رشته و ۶ گروه تخصصی در سه مرحله شهرستانی استانی و کشوری خبر داد و گفت: در ماه آینده مسابقه مهارت چاقوسازی را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدرضا انصاری امروز در جلسه  ساماندهی امور جوانان در استانداری با اشاره به برنامه های این دستگاه برای غنی سازی اوقات فراغت ویژه جوانان زیر 15 سال با اجرای طرح ایران مهارت و بالای 15 سال گفت: تخصصی بودن، ارتباط با رشد اقتصادی و ارتباط با نیازهای مشاغل از ویژگی های این دوره های آموزشی است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گروه های هدف این دوره های آموزشی را فارع التحصیلان دانشگاهی با اجرای طرح نخلستان، دانشجویان، زنان خانه دار، عشایر، معتادین بهبود یافته و زندانیان خواند و افزود: آموزش ها در چهار خوشه خدمات، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت اجرا می شود.

 


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز ثابت آموزشی در هشت شهرستان زنجان به تعداد 13 مرکز دایر است، گفت: در همین راستا تفاهم نامه هایی با شرکای اجتماعی منعقد کردیم تا آموزش های مهارتی ارایه کنیم.

 


انصاری ادامه داد: توسعه آموزش های بازار محور و آموزش های غنی سازی جوانان با رویکرد کنترل اسیب های اجتماعی و اشتعالزایی در دستور کار این مجموعه است و در این راستا دوره های آموزشی برای 3232 نفر به میزان 417 هزار و 333 نفر ساعت برگزار شده است.

 

 


وی مهمترین دوره های آموزشی دانش اموزان در مرکز مهارت های ویژه را کارگاه های الکترونیک، کارگاه زبان، کارگاه فناوری اطلاعات، کارگاه برنامه نویسی و کارگاه کامپیوتر خواند و گفت: در طرح ایران مهارت، دوره های کوتاه مدت برای 353 دانش آموز دختر و پسر به میزان 7207نفر ساعت اجرا شد.

 

 


وی با بیان اینکه تابستان امسال مرکز آموزش مهارت اشتغال و کارافرینی شهید رجایی راه انداری شد، گفت: پیگیری ایجاد مرکز هتلداری و گردشگری در سلطانیه، راه اندازی کانون خلاقیت و شکوفایی با مجوز پارک علم و فناوری، برگزاری نمایشگاه های مختلف در طول سال و تدوین استانداردهای مهارتی در حرفه های بومی، تولید 265 محتوای آموزشی در فضای مجازی و بارگذاری در سایت آپارات از دیگر اقدامات فنی و حرفه ای استان زنجان در سال جاری بوده است.

 


وی از اجرای بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در 43 رشته و 6 گروه تخصصی در سه مرحله شهرستانی استانی و کشوری خبر داد و گفت: در استان مسابقه مهارت در رشته ملیله سازی را اجرا کردیم و در ماه آینده نیز مسابقه مهارت چاقوسازی را برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 1216168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha