استفاده از ابزار هنر راهکار موثر در تربیت قرآنی کودکان است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر بهره مندی از روش های نوین در آموزش قرآن گفت: استفاده از ابزار هنر و تبیین قصه های قرآنی روش موثر در تربیت قرآنی کودکان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل؛ حجت الاسلام «صابر طهماسبی» رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل با حضور در مسجد امام حسین (ع) محله غریبان اردبیل از کلاس آموزش قرآن کودکان و نوجوانان بازدید و در جریان فعالیت های خانه قرآن آل یاسین قرار گرفت.

 

حجت الاسلام طهماسبی در این بازدید در سخنانی با اشاره به اهمیت توجه به تعالیم قرآنی و تبیین راهکارهای تربیت صحیح فرزندان در خانواده ها اظهار کرد: تلاوت قرآن در خانه در سایر افراد خانواده نقش مهمی در فرهنگ سازی تربیت قرآن در  خانواده داشته به گونه ای که وقتی پدر و مادری خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قرآن علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است، زیرا کودک و نوجوان به طور عمده تحت تأثیر سخنان والدین، معلمان و دوستان است و این تأثیرپذیری در کودکی بیشتر از پدر و مادر است.

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: یکی از مسائلی که در زمینه ی تربیت دینی و معنوی کودکان اهمیت می یابد، شیوه ی آشنایی آموزش قرآن و پیام های آسمانی است که یکی از مهمترین بخش تربیتی کودکان بر عهده مربیان و والدین است.

 

وی گفت: مهم ترین هدف اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل تعلیم همراه با تربیت قرآن در موسسات و خانه های قرآنی مناطق مختلف استان است که در این خصوص از مربیان قرآن می خواهیم علاوه بر تدریس روخوانی و قرائت قرآن به آموزش مفاهیم و درک معانی قرآن توجه بیشتری داشته و در این امر برای رده سنی کودکان و نوجوانان باید از ابزار هنر و روش قصه گویی استفاده کنند.

 

حجت الاسلام طهماسبی در این بازدید از زحمات مدیر خانه قرآنی آل یاسین سریه نوروز تقدیر و با اهدای جوایزی از متعلیمن قرآنی تجلیل کرد.

 

 

کد خبر 1216194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha