عقب ماندگی ۵۰ درصدی خراسان جنوبی در جذب دانش ‌آموزان مهاجر و پناهنده

احمدنژاد با بیان اینکه بانک اطلاعاتی دانش ‌آموزان پناهندگان و مهاجرین افغانستانی باید تشکیل شود، گفت: خراسان جنوبی توانسته تنها ۵۰ درصد از این افراد را جذب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی احمدنژاد امروز (24 شهریور) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس سه اصل راهبردی، سوادآموزی را یک تکلیف می داند.

 

رئیس اداره سواد آموزی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در مکتب اسلام، قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در خصوص بحث سوادآموزی تاکیدات بسیاری شده است و امام راحل در روزهای ابتدایی انقلاب بر تشکیل و پرداختن به بحث سوادآموزی جهت ماندگاری انقلاب اشاره کردند.

 

وی با بیان اینکه سوادآموزی یک تکلیف بین المللی و جهانی است، افزود: سازمان علمی و آموزشی یونسکو در قالب فعالیت های آموزشی به این موضوع به عنوان فرصت دوم پرداخته است.

 

احمدنژاد در خصوص باشگاه سوادیار گفت: نهضت سوادآموزی سال های متعدد تلاش فراوانی در این خصوص داشته است و امروز آمار سوادآموزی از 42 درصد قبل از انقلاب اسلامی در استان به 98 درصد رسیده است.

 

رئیس اداره سواد آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: تشکیل باشگاه سوادیار با کمک مجمع خیرین سواد در دستور کار نهضت سوادآموزی قرار گرفته است تا خانواده ها و دانش آموزان نیازمند در این باشگاه مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی پناهندگان تشکیل شود، عنوان کرد: سوادآموزی و جمهوری اسلامی برای تربیت انسان های فرهیخته و معتمد توانسته بر اساس سند تحول اقدامات خوبی انجام دهد و خراسان جنوبی توانسته تنها ۵۰ درصد از دانش آموزان پناهنده را جذب کند و در این زمینه عقب هستیم.

 

احمدنژاد در پایان گفت: در سال جاری در استان خراسان جنوبی باید یکصد نفر در طرح کمیساری و ۱۲۰ نفر در طرح آموزش اتباع تحت پوشش قرار دهیم و در این زمینه با چالش هایی رو به رو هستیم و با تهیه بانک اطلاعات پناهندگان و مهاجرین می توانیم نسبت به ثبت نام اقدام کنیم.

 

 

کد خبر 1216238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha