موکب فرهنگ و هنربرای اولین بار در مرز خسروی مستقر شده است

صفدری،گفت: موکب فرهنگ و هنر که برای اولین بار در مرز خسروی مستقر شده به ارائه خدمات فرهنگی و هنری به زوار می پردازد.

علی صفدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی بمناسبت اربعین حسینی،گفت: تا کنون در پیاده‌روی اربعین تنها به غذای جسم توجه می‌شد، علاوه بر غذای جسم غذای روح نیز موثر است که تا کنون کمتر به آن توجه شده است و این مهم امسال در کنار غذای جسم مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ،افزود:در قالب اجراهای نمایش خیابانی در ایام پیاده روی اربعین حسینی، با شعار «اربعین فراتر از کلام»، ۱۰گروه نمایش خیابانی، ۴۲اجرا در مرز خسروی و قصرشیرین و مواکب مستقر در مسیر  مستقر می شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۳ گروه نقال با ۱۲اجرا، گروه های تعزیه  نیز با ۱۲اجرا و گروه های آیین های نمایشی کتل و چمر نیز با اجراهای متعددی در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.

 

صفدری ، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰برنامه نمایشی در مسیر زوار اربعین اجرا شده که این نمایش ها بخش ویژه موکب فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرز خسروی و باقی نمایش ها در قالب نمایش های خیابانی در شهرستان های اسلام آباد غرب،  سرپل ذهاب، قصرشیرین و مرز خسروی بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: برنامه های هنرهای نمایشی  همچون موسیقی های آیینی، نمایشگاه عکاسی، زنده نویسی خط، مداحی، شعر خوانی، کرسی تلاوت و برنامه های فرهنگی دیگر ویژه زوار اجرا ده است.

کد خبر 1216258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha