فاز اول مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان به زودی افتتاح می شود

فرخی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان قریب به ۲۰ سال بر زمین مانده بود، گفت این ظلم است که به  فرهنگی ترین شهرستان در این خصوص کوتاهی شده است و  قول داده شده که فاز اول این مجتمع ۲۲ بهمن افتتاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، « رسول فرخی » در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ( پنج شنبه، ۲۴ شهریور) در سالن اجتماعات خواجه نصیر دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد، ضمن خداقوت به خبرنگاران بابت تمام  تلاش ها در طول سال، گفت: این خبرنگاران هستند که یک موضوع اجتماعی را به سمتی هدایت می کنند که خروجی آن رضایت و حل مشکل مردم  است و این کار بسیار سخت و دشواری است.

نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی،  خبرنگاری را واسط حقیقی بین نظام حکومتی و مردم دانست و تصریح کرد: رسیدن به مقصد مطلوب در حوزه خبرنگاری این است که واقعیت های جامعه را هدایت درست کند تا اثربخشی آن در زندگی مردم نشان دهد.

فرخی با بیان اینکه نگرش خبرنگار یعنی اینکه واقعیت را به جامعه عرضه کردن، خاطرنشان کرد: اولین موضوعی که می تواند مسیر درست را هدایت کند خلاقیت و هوش سیاسی و اجتماعی خبرنگار است و نگرش خبرنگاران با خیلی از افراد متفاوت است و موضوع را جوری نگاه‌ می کنند که اصل ماهیت است.

وی ادامه داد: امروز دنیا در مسیر توسعه پایدار قرار دارد اگر  ما در زندگی کاملا اشراف نداشته باشیم و نقاط قوت و ضعف را نبینیم کار خوبی انجام‌نشده و پایداری وجود ندارد.

فرخی با اشاره به بررسی وضعیت موجود و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل، گفت: اولین موضوع بحث  درمان  دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل است که بر اساس اسناد توسعه دو شهرستان، برای هر شهرستانی بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ دو بیمارستان تجهیز و بیمارستان جنرال تاسیس شود که متاسفانه اتفاق نیفتاد دو بیمارستان تلفیق شد  که در حال حاضر  مشکلات بیمارستان پیروز تقریبا حل شده و حوزه درمان تقریبا در  وضعیت مناسب  دارد.

وی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز برای بیمارستان‌میلاد تسهیلات اخذ شد و حق این شهرستان است که لاهیجان مرکز شرق گیلان قرار گیرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به پروژه میدان گیل ، خاطر نشان کرد:  با ورود به این موضوع مشخص شد که نه تنها بحث مالی بلکه هیچ مسیری برای آن‌مشخص نبوده و در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق ماده ۵۶ ، ۱۵۰ میلیارد تومان از بانک تسهیلات برای پروژه  اخذ شد.

فرخی در خصوص جاده سیاهکل به دیلمان و اینکه این جاده گردشگری است، تصریح کرد: کارخانه سیمان یکی از مشکلات اساسی منطقه است و  ۲۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ برای این مسیر منعقد و در حال حاضر کار به کندی در حال اجرایی است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده ها که در دیدار با مردم روستاهای شهرستان مطرح می شود، اذعان کرد: اعتبارات ملی خوبی در قالب های متفاوت در این خصوص اخذ شده است.

فرخی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان قریب به ۲۰ سال بر زمین مانده بود، تصریح کرد: متاسفانه این پروژه  به عنوان پروژه استانی دیده شده و این ظلم است که به  فرهنگی ترین شهرستان در این خصوص کوتاهی شده است و  قول داده شده که فاز اول این مجتمع ۲۲ بهمن افتتاح شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از دستور کار قرار دادن ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای شناخت مفاخر شهرستان های لاهیجان و سیاهکل خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی بر ان شدیم که تاریخ ما چیست و در کجا قرار داریم و هر جامعه ای شناخت جدید از تاریخ خود اشراف نداشته باشد و پویای و پیشرفت محقق نخواهد شد و در همایشی از این مفاخر قدردانی می شود.


فرخی با بیان اینکه در بحث آب شرب و کشاورزی و پسماند از موضوعات جدی در استان است که نداشتن فرهنگ درست در مصرف، افزایش جمعیت، استفاده بی رویه، عدم توجه به توسعه پایدار از عوامل این معضلات است، تصریح کرد: در حوزه آب شرب ، حوزه برخورداری شهرستان لاهیجان و سیاهکل حدود  ۷۷ درصد و میانگین کشوری ۷۵ درصد است ما شهر سبز هستیم و هیج مشکلی در حوزه آب نداریم در صورتی که حدود ۷۰ روستا در لاهیجان و ۶۰ روستا در سیاهکل تنش آبی ۸۰ درصد دارند.

گفتنی است، خبرنگاران حاضر در این جلسه  سوالات خود را مطرح و نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با صبوری به سوالات گوش داده و پاسخگو بود.
 
 

کد خبر 1216264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha