شکوه اربعین حسینی

درباره شکوه راهپیمایی اربعین بحث بسیار است، اما در اینکه خمیرمایه این عظمت وشکوه عشق به حسین (ع) و ولای سید وسالار شهیدان است جای هیچ تردیدی نیست.

خبرگزاری شبستان از کردستان؛ درباره شکوه راهپیمایی اربعین بحث بسیار است، اما در اینکه خمیرمایه این عظمت و شکوه عشق به حسین(ع) و ولای سید و سالار شهیدان است جای هیچ تردیدی نیست.

 

 

با توجه به اینکه در اربعین جمعیت‌هایی میلیونی مست شور شیدایی و سر از پای نشناخته مشارکت دارند کاملأ محرض است که این راهپیمایان اندیشه‌ای اربعینی و انگیزه‌ای الهی دارند.

 

 

اندیشه اربعینی در مقابل اندیشه استکباری –انحرافی و تکفیری است و امروزه در تقابل این دو اندیشه هستیم، آنکه در خط حسین گام برمی‌دارد و اندیشه حسینی و اربعینی دارد، مطمئن است پایبندی به اصول دین مبین ارجح‌ترین راه در پیشبرد اسلام و از سویی زدودن چهره مقدس نظام از آسیب‌های اجتماعی است.

 

 

این راهپیمایان و رهپویان حسینی ایمان دارند که نوای امام حسین در سال ۶۱ همچنان در جهان ساری و جاری است و این نوای آسمانی است که حق را از باطل جدا می‌کند و انقلابیون و جویندگان حقیقت را به مبارزه با استکبار و استثمار و همه جریانات مهمل تکفیری دعوت می‌کند و انشاالله این اعتقاد و آرمان منتج به نتیجه‌ای جاودان خواهد بود.

 

 

اما نکته قابل تامل در بحث راهپیمایی باشکوه اربعین اینجاست که این راهپیمایی باشکوه مختص شیعیان نبوده و نیست زیرا با توجه به عشق غالب برادران اهل سنت که از عاشقان سید الشهداء هستند و در این راهپیمایی حضوری چشمگیر دارند، هر چند انگلیس ددمنش برای ایجاد تفرقه در اسلام، جریان دست ساز و هابیت و بهاییت را طراحی کرد، لیکن با توکل به ذات اقدس الهی و برکت قرآن کریم شیعه و سنی با اتحاد خود این جریان‌های تکفیری را کنار زده و در دفاع از شریعت محمد امین (س) یکدل و متحد شدند.

 

 

ان‌شاء‌الله و به حول و قوه باریتعالی اصلی‌ترین پیام این راهپیمایی انسجام بیشتر اسلام و پاک شدن زوایای دین از هرگونه جریان تکفیری است، ندای لبیک یا حسین در واقع تجلی اتحاد و عزم راسخ مدافعان دین است که هر ساله با شکوهتر به گوش جهانیان می‌رسد و تا هست این نجوای آسمانی برقرار خواهد بود.

کد خبر 1216278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha