مدرسه ویژه ناشنوایان در اصفهان به بهره برداری رسید/ مشارکت ۷۰ درصدی خیرین مدرسه ساز

نسیمی با اشاره به ضرورت توسعه آموزشی برای همه دانش آموزان گفت: مدرسه شش کلاسه به همت خیرمدرسه ساز ویژه دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا در اصفهان احداث و ه بهره برداری رسید.

«مجید نسیمی« در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به مدارس ویژه دانش آموزان خاص اظهارداشت: توسعه مدرسه سازی در سراسر استان اصفهان با مشارکت خیرین و مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در حال انجام است که دو مقوله مراکز فرهنگی و مدارس دانش آموزان خاص هم مورد توجه است.

 

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: احداث مراکز فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار و شهری و یا احداث مراکز فرهنگی مثل کتابخانه و سالن های چند منظوره در حال انجام است تا چنین نیازهایی نیز برای دانش آموزان تامین شود.

 

وی ادامه داد: احداث مدارس برای دانش آموزان خاص هم جز دستور کارهای اداره کل نوسازی مدارس با مشارکت خیرین بوده که یک مدرسه ویژه دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا و دو مدرسه هم برای دانش آموزان اوتیسم احداث و به بهره برداری رسیده است.

 

مشارکت 70 درصدی خیرین مدرسه ساز

 

نسیمی با اشاره به بهره برداری از نزدیک به 350کلاس درس در استان اصفهان همزمان با بازگشایی مدارس گفت: خیرین در احداث مدارس تا 70 درصد و بیشتر مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه خیرین در احداث ساختمان مشارکت کرده و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آن را تکمیل می کند، تصریح کرد: برخی از خیرین در تجهیز مدارس هم همکاری دارند.

 

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه احداث هنرستان های فنی در جوار شهرک های صنعتی هم طرح دیگر در توسعه مدرسه سازی است، گفت: 30 هنرستان جدید با همکاری خیرین احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: احداث این مراکز در جوار شهرک های صنعتی به ایجاد اشتغال و تعامل بین مدرسه و صنعت کمک خواهد کرد.

 

به گفته نسیمی در حال حاضر 400 هنرستان در استان اصفهان فعال بوده که امسال توسعه تجهیزات این مراکز انجام و با کمک خیرین هنرستان های جدید تا ۲ سال دیگر مورد بهره برداری قرار می گیرد

کد خبر 1216289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha