نمازخانه مدارس ساماندهی می شود

سلطانی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید دغدغه های فرهنگی از جمله توسعه اندیشه های اسلامی مثل نماز با ساماندهی امکانات مانند نمازخانه ها انجام می شود.

«عباس سلطانی« در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز مدیریت آموزش و پرورش با حضور دبیر ستاد شهرستان تیران و کرون اظهارداشت: ساماندهی وضعیت نمازخانه های مدارس و فضاسازی مطلوب این مراکز مورد توجه قرار گرفت تا در سال تحصیلی جدید این حوزه رونق پیدا کند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون افزود: خیرین در احداث نمازخانه مدارس همکاری دارند و جلب مشارکت آنان در رفع این نیاز مدارس انجام می شود.

 

وی ادامه داد: مدارسی که فاقد نمازخانه هستند از فضای بیرونی و سالن های مدرسه برای اقامه نماز استفاده می کنند و این فریضه دینی در تعدادی از مدارس شهرستان با حضور روحانیون انجام اقامه و مابقی توسط معلمان بود.

 

سلطانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ های اسلامی مورد توجه است، تصریح کرد: اقامه نماز و فرهنگ های ناب اسلامی توسط مربیان پرورشی و کادر مدارس برنامه ریزی و اجرا و جلسات آموزش خانواده با محوریت نماز و اهمیت آن در زندگی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کمبود معلم در سال تحصیلی جدید نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش تامین معلم مورد نیاز از بین انجام می گیرد.

 

سلطانی اذعان داشت: تمهیدات لازم برای آغاز مهر در بین بیش از یکصد مدرسه استان صورت گرفته که کار تعلیم و تربیت پس از دو سال شرایط خاص با قوت و رونق خاصی امسال ادامه پیدا کند.

کد خبر 1216294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha