پیدا شدن پیرمرد ۸۱ ساله در پیرکوه دیلمان/نجات ۴ جوان گمشده

غلامی از پیدا شدن یک پیرمرد ۸۱ ساله در پیرکوه دیلمان و نجات ۴ جوان گمشده اهل اصفهان در ارتفاعات قلعه رو خبرداد.

«سیاوش غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از پیدا شدن پیرمرد ۸۱ ساله در پیرکوه دیلمان توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: با جستجوی عوامل امدادی جمعیت هلال احمر، فرد گمشده مورد نظر در ارتفاعات دیلمان پیدا شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه در تاریخ ۲۲ شهریور گزارشی مبنی بر گمشدن پیرمرد ۸۱ ساله اهل سیاهکل به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد گفت: پس از دریافت گزارش، با دستور رئیس هلال احمر سیاهکل، سه تیم از شعبه سیاهکل جهت جستجو و نجات فرد گمشده به محل وقوع حادثه اعزام شدند

.

وی اظهار کرد: پس از ارزیابی و عملیات جستجو و نجات توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و اعزام تیم آنست، فرد گمشده پیدا و به مکان امن منتقل شد.

 

غلامی با تاکید بر اینکه مردم برای گزارش حادثه به صورت شبانه روزی می توانند با تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) تماس بگیرند، از نجات ۴ جوان گمشده اهل اصفهان در ارتفاعات قلعه رودخان خبر داد و افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

 

وی تصریح کرد: امدادگران پایگاه کوهستان قلعه رودخان پس از اعزام به منطقه مذکور، کمتر از ۲۴ ساعت تلاش عملیات جستجو توانستند گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

 

وی بیان کرد: وقتی این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد، تیم کوهستان قلعه رودخان به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جستجو، گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

 

غلامی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد: هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

 

وی همچنین تاکید کرد: به دلیل‌عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعا عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند.

 

غلامی یادآور شد: گروه‌های کوهنوردی می بایست ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

کد خبر 1216315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha