عاشقان حسینی خون اهدا می کنند

همزمان با اربعین عاشقان حسینی در استان اصفهان در قالب نذر، خون خود را برای رفع نیاز بیماران اهدا می کنند.

«علی فتوحی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به اجرای طرح «اهدا خون، اهدا زندگی» گفت: در مناسبت های خاص سال مثل ماه محرم و صفر نذر اهدا خون در مراکز انتقال خون استان اصفهان اجرا می شود.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان افزود: اهدای خون در روز اربعین حسینی نیز انجام می شود و سه مرکز خمینی شهر، کاشان و خواجو شهر اصفهان از صبح تا ظهر برای این انر پسندیده فعال هستند.

 

وی اضافه کرد: پویش اهدا خون از اول ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر هم ادامه دارد و علاقه مندان به انجام این کار انسان دوستانه می توانند برای مدیریت زمان خود در سامانه الکترونیکی نوبت و زمان مورد امکان خود را ثبت کرده و در زمان مشخص مراجعه کنند.

 

به گفته فتوحی امسال مشارکت خوبی از سوی مردم استان اصفهان در اهدا خون رقم خورد و در مقایسه با سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

 

وی تعداد اهدا کنندگان خون در سراسر استان اصفهان را 60 هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد این افراد به مقاطع مختلف زمانی اهدا خون انجام می دهند.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان بر ضرورت فرهنگ سازی در این عرصه تاکید کرد و از افراد صاحب نفوذ خواست تا در خصوص اطلاع رسانی و ترغیب به اهدا خون همکاری کنند.

 

وی یادآورشد: 11 مرکز انتقال خون در سراسر استان وجود دارد که دو باب آن در مرکز شهرستان و مابقی در شهرستان ها قرار دارد و مردم می توانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

 

فتوحی اذعان داشت: بانک خون استان برای امداد رسانی به مشارکت مردم نیاز داشته و با توجه به این شرایط همکاری عمومی نیاز است.

کد خبر 1216363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha