ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب در مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی

حیدری،گفت: امکانات و تسهیلات بسیار مناسبی در مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی ایجاد و تردد بصورت روان در حال انجام است.

« شهریار حیدری »  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، بااشاره به اینکه تردد در مرز خسروی بصورت روان در جریان است، گفت:  مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، افزود: مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

 

وی خاطر نشان کرد: مرز خسروی بعد از سال ها انتظار بازگشایی شد و برای مسئولان کشوری اثبات شد که مرز خسروی یک مرز استاندارد برای تردد زوار ،مسافرین و  ترانزیت است .

 

حیدری با اشاره به مزایای مرز خسروی تصریح کرد: مزایای این مرز از نظر وسعت پایانه، گیت های گذرنامه، استقرار نیروهای اجرایی و نظامی و انتظامی و امدادی در پایانه، ۱۷کیلومتر گاز رسانی ظرف ۱۰ روز برای خدمات دهی مواکب به زائرین باعث بوجود آمدن شرایط مناسب در این مرز رسمی شد.

 

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با وجود افزایش تردد زوار در مرز خسروی، با تمهیدات اندیشیده شده عبور و مرور در مرز روان است گفت: تمام مسئولان و دستگاه های مختلف با هدایت استاندار کرمانشاه در مرز خسروی خدمات مناسبی به زوار ارایه دادند.  

 

 

کد خبر 1216374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha