حیات اسلام به خون سرخ امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) فقط متعلق به شیعه نیست و به عالم وجود تعلق دارد گفت: حیات دین مبین اسلام به خون سرخ امام حسین (ع) است که بر گردن اسلام حق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، با اشاره به اینکه دوست ناباب ما را به سمت گناه می‌کشاند اظهار کرد: اطاعات از خداوند سبحان و پیامبر اکرم (ص) از جمله ویژگی‌های یک دوست خوب به شمار می‌روند.

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اينکه خدمت به خلق خداوند متعال بزرگترین بستر و زمینه را برای همراهی با اولیای الهی فراهم می‌کند افرود: خدمت به خلق خدا باید بدون هیچگونه چشم‌داشتی و تنها برای رضای خدا انجام شود.

 

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، به روایاتی در رابطه با این موضوع پرداخت و اذعان کرد: دشمنان با شانتاژ و تخریب به دنبال این بودند که اربعین امسال پس از ۲ سال شرایط کرونایی، کم‌رنگ برگزار شود اما عشاق حضرت سیدالشهدا (ع) راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را باشکوه برگزار کردند تا نشان دهند هر جا را که دشمن بمباران می‌کند، آنها حضور بیشتری خواهند داشت.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه علما و فضلا و همچنین خواهران و برادران اهل سنت برای زیارت امام حسین (ع) از مرز مریوان وارد کربلا شدند که کار آنها زیبا بود تصریح کرد: برادران و خواهران اهل سنت باید محرم و عاشورا را تبلیغ و معرفی کنند.

 

وی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) فقط متعلق به شیعه نیست و به عالم وجود تعلق دارد عنوان کرد: حیات دین مبین اسلام به خون سرخ امام حسین (ع) است که بر گردن اسلام حق دارد.

 

امام جمعه اندیمشک با تقدیر از میزبانی کشور عراق از زائران اربعین بیان کرد: مردم و مسئولان شهرستان اندیمشک در پذیرایی، خدمت‌رسانی و اسکان زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند.

 

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: همانطور که در قرآن آمده، ظاهر جنگ بد و همراه با خون‌ریزی، کشتار و نابودی زیرساخت‌ها است اما در نگاهی عرفانی، امام خمینی (ره) جنگ را یک نعمت دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز جنگ را به عنوان گنجی برای ما برشمرده‌اند.

 

کد خبر 1216398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha