دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در کشور را با قدرت و قوت دنبال می‌کند

حجت‌الاسلام آل حبیب اعتیاد، حضور سگ در منازل، کشف حجاب و عادی سازی کشف حجاب را سه بحرانی که دشمن وارد جامعه کرده است خواند و گفت: دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در کشور را با قدرت و قوت دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «نصیر آل حبیب» امروز (جمعه ۲۵ شهریور) در خطبه‌های نخست آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه هم خودم و همه شما نمازگزارن را به رعایت تقوای الهی، پرهیز از معاصی و انجام واجبات توصیه و دعوت می‌کنم.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر با بیان اینکه انسانهای اهل تقوا در دنیا و آخرت نتیجه اعمال خود را خواهند دید عنوان کرد: امام معصوم(ع) می‌فرماید از جمله ظواهر تقوا این است که برای انسان متقی شرافت دنیا را به دنبال دارد.

 

آل حبیب شرافت و سعادتمندی آخرت را از آثار باطنی تقوای الهی خواند و تصریح کرد: با تقواست که اعمال انسان مورد قبول خداوند متعال قرار می‌گیرد و در همینجا از پروردگار درخواست میکنیم که سعادت و شرافت دنیا و آخرت را نصیب ما بفرماید و تقوا را در دلهایمان مستحکم کند.

 

وی ضمن اشاره به ماهیت و فلسفه اعداد در جهان علم و در قرآن کریم اذعان کرد: در روایت آماده که وجود پیغمبر اکرم (ص) می‌فرماید اگر کسی در دنیا چهل حدیث را برای امت من حفظ و حقیقت معنای آن روایت را برای مردم تشریح و تبیین کند خداوند متعال او را در روز قیامت به صورت انسان فقیه و عالم محشور می‌نماید.  

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر در ادامه اذعان داشت: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند اگر کسی چهل شبانه روز اعمال عبادی و غیر عبادی خود را خالصانه برای خداوند انجام دهد خداوند چشمه‌های حکمت را از قلب او بر زبانش جاری کرده به طوری که اگر هر حرفی بزند دارای حکمت است. 

 

آل حبیب در ادامه به در پیش بودن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) اشاره نمود و تصریح کرد: در روایت آمده حضرت زینب (سلام الله علیه ) وقتی وارد شام شدند هفت روز تمام مجلس عزای سید الشهدا را برگزار کردند بنابراین اینگونه اعمال سبقه تاریخی دارند.

 

وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ابراز داشت: طبق یک روایت نورانی امام حسین (علیه السلام) فرمودند وصیت میکنم همه شما را به رعایت تقوای الهی زیرا اگر می خواهی خداوند متعال آنچه که در دنیا دوست نداری را از تو دور و آن چیزی را که دوست داری به تو نزدیک کند رسیدن به این مقام تنها با داشتن تقوا میسر می‌شود.

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر حضور بیش از سه میلیون نفر از هموطنانمان در پیاده‌روی اربعین را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این حرکت عظیم و نمایش بزرگ حسینی حقیقتا افتخار ماست و هر کسی در این مسیر همراه می شود بدان معناست که دلداده واقعی سیدالشهدا (علیه السلام)است.

 

آل حبیب اظهار داشت: وقتی از امام صادق ( علیه السلام ) سوال کردند که آیا فقط حسین (ع) کشتی نجات است و شما کشتی نجات نیستید حضرت فرمود چرا همه ما کشتی نجاتیم اما دامنه کشتی نجات امام حسین همه بشریت را در بر می‌گیرد و این عظمت امام حسین ( علیه السلام ) است.

 

وی با بیان اینکه قریب به ۲۵ میلیون نفر امسال از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین شرکت کردند اضافه کرد: همه ما دیدیم که در رسانه‌های خارجی و معاند هر کاری برای تضعیف این حرکت انجام دادند تا مانع از حضور گسترده مردم به ویژه ایرانیان شوند اما مردم ما چه ایرانی، پاکستانی، هندوستانی و چه از خود آمریکاییها و در رأس همه اینها ملت عزیز عراق در این راهپیمایی بزرگ شرکت کرده و تودهنی محکمی بر دهان بدخواهان اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) زدند. 

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر هوشیاری مرجع تقلید و نقش بر آب کردن تمام نقشه‌های شوم دشمن برای پیاده‌روی اربعین را هم مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مثلث شومی که از آمریکا و اسرائیل غاصب و عربستان و برخی کشورهای تابعه تشکیل شده بود می‌خواستند اربعین تعطیل شود اما به حول و قوه الهی مردم ما با تبعیت از مرجعیت خاصه حضرت آیت الله العظمی حائری فتنه بزرگ دشمن را بر هم زدند.

 

آل حبیب اضافه کرد: ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس را در پیش داریم جنگی نابرابر که دشمن بر علیه انقلاب اسلامی شروع کرد و تصمیم داشت ایران اسلامی و انقلاب را از بین ببرد اما ملت ایران و رزمندگان اسلام با اسلحه ایمان و اعتقاد در این نبرد هشت ساله پیروز شدند. 

 

وی پیروزی‌های پیاپی جبهه مقاومت از فلسطین و عراق گرفته تا سوریه و لبنان را از آثار اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و  عنوان کرد: دشمن به خیال خود دائما در حال طرح‌ریزی و اجرای حرکات خبیثانه علیه انقلاب اسلامی است تا کشورمان را زمین گیر کند اما در نهایت خودش زمین‌گیر شده و می‌شود. 

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر دقت در مورد نوع برنامه‌ریزی‌های دشمن و هوشیاری در برابر آن را خواستار شد و گفت: دشمن میداند در حوزه نظامی هرگز نمی‌تواند عملی را در برابر ما انجام دهد زیرا شکست خواهد خورد اما رفت و از راه دیگری وارد شد و دیدیم که مقام معظم رهبری هم راجع به آن تذکر دادند. 

 

آل حبیب تصریح کرد: دشمن سه بحران سنگین نظیر کشف حجاب و عادی سازی کشف حجاب را وارد جامعه ما کرد تا نظام اسلامی را تخریب کند و برخی افراد جاهل و نادان را می‌بینیم که آمدند و کشف حجاب کردند اما ما باید در مقابل این تحرکات دشمن هوشیار باشیم. 

 

وی حضور سگ در منازل و کنار سفره را بحران دومی که دشمن وارد جامعه ما کرده است دانست و یادآور شد: دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) از این راه قصد دارند به بنیان خانواده‌ها آسیب وارد کنند. 

 

امام جمعه موقت شهرستان رودسر اعتیاد گسترده به مواد مخدر صنعتی، قلیان و سیگار را سومین بحرانی که ریشه در تحرکات خبیثانه دشمن دارد دانست و عنوان کرد: این پدیده شوم در حال فراگیر شدن است و بسیاری از نزاع ها و اختلافاتی که در خانواده‌ها ایجاد می‌شود هم به خاطر همین امر است.

 

آل حبیب با تاکید بر اینکه دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در کشور را با قدرت و قوت دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: اختلاف بین زن و شوهر و افزایش آمار طلاق از جمله آثار و تبعات مهم نقشه‌های شوم دشمن برای تخریب نظام اسلامی محسوب می‌شود که باید با آن مقابله کرد. 

 

کد خبر 1216425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha