دولت برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی تلاش زیادی داشت

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ۵ میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات سفر کردند، گفت: دولت برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی تلاش زیادی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام «سید هاشم موسوی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه از حدود ۲۰ میلیون زائر اربعین حسینی، پنج میلیون ایرانی هستند، اظهار داشت: دولت برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی تلاش زیادی داشت.

 

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: عامل حرکت عظیم اربعین حسینی ایمان، عشق، محبت و عاطفه است که مردم ایران از این خصلت ها برخوردار هستند.

وی افزود: در همدان 115 موکب فعالیت می‌کنند و روزانه به میلیون‌ها نفر خدمات ارائه می‌دهند، زیارت اربعین، انگشتر کردن به دست راست، سجده بر خاک و خواندن حمد و سوره نماز ظهر عصر به صورت آرام همراه با خوانش بلند بسم الله الرحمن الرحیم، از نشانه‌های مؤمن است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین در ردیف نمازهای واجب و مستحب آمده است افزود: همانطور که نماز ستون دین است، زیارت اربعین و کربلا ستون ولایت است.

وی با اشاره به اینکه عصاره کتاب الهی دین خدا و ستون آن نماز است و عصاره عترت زیارت اربعین است تصریح کرد: خداوند درباره نماز معارف بسیاری مطرح کردند و آنچه می‌توان خوی سرکش انسان را تعدیل کند نماز و زیارت اربعین است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه پیامبر آمده انسان‌ها را از جهل علمی و عملی برهاند ادامه داد: امام حسین(ع) نیز به همین دلیل قیام کرد و در زیارت اربعین دنیای فقه و سیاست را می‌بینیم.

وی با اشاره به قطعی و مشکلات به وجود آمده در خصوص آب در همدان گفت: این شرایط در حالی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که مسئوولان از سالها پیش مقصر این وضعیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر از ۲۰ سال قبل تدبیر لازم اتخاذ شده بود، این مشکلات بوجود نمی‌آمد و امیدواریم مسئولان با تلاش شبانه روزی این مساله را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسئولان با تلاش شبانه روزی این مشکل را برطرف کنند ادامه داد: یکی از انتظارات امام زمان(عج) این است که شیعیان پیرو بیانات ائمه معصومین باشند.

کد خبر 1216433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha