خیمه معرفت در جوار موکب‌های اربعین در کرمانشاه برپا شد

حجت الاسلام میرزایی،گفت: ۱۵ خیمه معرفت در جوار موکب‌های اربعین در کرمانشاه با حضور روحانیون و طلاب راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام «مجید میرزایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، با اشاره به برپایی خیمه ها معرفت گفت:هر ساله برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه با هدف اشاعه فرهنگ ناب محمدی برگزار می شود.

 

 معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این خیمه روحانیون به سوالات اعتقادی و دینی پاسخ می دهند، افزود: روحانیون و طلاب مستقر در این موکب‌ها با تدارک برنامه‌های فرهنگی، اهدای کتاب و اجرای مسابقات فرهنگی متنوع تلاش می‌کنند تا کودکان و نوجوانان را با فرهنگ عاشورا آشنا کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: ۱۵ موکب در بقاع متبرکه استان در مسیر زائران اربعین حسینی برپاشده است و ارائه خدمات فرهنگی، توزیع بسته‌های فرهنگی بین زائران با هدف ارتقاء خدمت‌رسانی به ویژه در بحث فرهنگی از خدماتی است که در این ایام توسط این اداره‌کل به زائران حسینی ارائه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام میرزایی تصریح کرد: عشق امام حسین( علیه‌السلام) سبب افزایش معرفت افراد می‌شود به همین علت بسیاری از افرادی که با مکتب امام حسین (علیه‌السلام) آشنا شدند توانستند به شیوه مطلوبی آموزه‌های دینی مورد نظر اسلام را دنبال کنند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان تصریح کرد: موکب‌های اداره‌کل اوقاف کرمانشاه خدمات متعددی به زائران حسینی ارائه می‌کند که تنها بخشی از آن مربوط به اسکان است و برخی به پذیرایی و برخی به خدمات‌رسانی فرهنگی می‌پردازند و محل هزینه آن نیز از نذورات و موقوفات است.

کد خبر 1216450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha