عشق به خون خدا، راز و رمز همه دلدادگی هاست/ خدمت به زوارالحسین(ع)، بالاترین شرف و افتخار است

در قرارگاه مردمی اربعین قم که امسال در مسجد جمکران دائر شده، فعالیت های مختلفی اعم از اسکان و پذیرایی، فعالیت های فرهنگی و آموزشی و ... مورد توجه و اهتمام است که زمینه رضایتمندی زوار الحسین(ع)از شهرهای مختلف ایران و دیگرکشورها را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، در این شب ها و روزهای منتهی به اربعین سید و سالار شهیدان، هر کسی به سهم خود می کوشد که خدمتی به زائران و نوکران حضرت ارباب داشته باشد و در این میان عده ای نیز از روزها قبل با ایجاد موکب و ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر و حتی روستا در این زمینه پیشگام امر خدمت رسانی شده اند.

 

قرارگاه مردمی اربعین استان قم که امسال در شبستان امام حسن عسکری(ع) مسجد مقدس جمکران دایر شده، از جمله اقدامات بسیار خوب و مبارکی است که البته سابقه آن چندین ساله است و در این سال ها، زائران ایرانی و غیرایرانی ، بارها و بارها شاهد آثار و برکات ارزشمند آن بوده اند.

 

این قرارگاه و موکب مردمی به عشق حضرت سیدالشهدا(ع) و خدمت به زوار ایشان از یازدهم شهریورماه در این مکان مقدس برپاشده و تا پنجم مهرماه نیز خدمت‌رسانی در آن تداوم دارد.

 

عصر یکی از روزهای منتهی به اربعین حسینی، فرصتی دست داد تا ضمن حضور در این مکان با تنی چند از خادمان و زائران مستقر در آنجا، گپ و گفتی صمیمانه داشته باشیم که مشروح آن در ادامه می آید؛

 

شکر که خادم الحسینم

محمدمهدی سعادت خانی، امسال برای اولین بار است که در موکب مردمی فعالیت می کند. وی گفت: بسیار خدا را شاکر هستم که توفیق خدمت به زائران امام حسین(ع) را به بنده داد و هرچند که تاکنون توفیق حضور در کربلا و پیاده روی اربعین در عراق را نداشته ام اما همین که در مسجد مقدس جمکران، خدمتی ولو اندک به زائران حضرت اباعبدالله (ع) و منتظران ظهور حضرت بقیه الله (عج)داشته باشم، برایم بسیار ارزشمند است.

 

وی افزود: ان شاءالله که به برکت دعای همین مردم که ما افتخار خادمی آن ها را داریم، سال های آینده توفیق حضور در پیاده روی اربعین را پیدا کنم.

 

فرهنگ اربعینی باید در جامعه نهادینه شود

کمیل عموزاده، زائری است که از شهرستان ساری راهی کربلا شده و در مسیر برگشت به همراه خانواده در موکب مردمی قم ساعاتی را جهت استراحت توقف کرده است. وی ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولان و خادمان این موکب مردمی ابراز داشت: به دور از هر اغراقی باید بگویم که انصافاً خدمت رسانی در این جا عالی است و پیش بینی های لازم برای تسهیل در امر خدمت به زائران اعم از اسکان و استراحت و پذیرایی و ... شده است و یقیناً همه عزیزانی که اینجا خالصانه و بی ادعا به فعالیت می پردازند و خدمت می کنند، نزد خدای متعال مأجور هستند.

 

وی همچنین افزود: به نظر بنده، همه ما باید بکوشیم که فرهنگ و سبک زندگی اربعینی که در آن عشق به مردم و ایثار و از خودگذشتگی موج می زند، در سطح جامعه نهادینه شده و روز به روز این مهم توسعه پیدا کند چرا که اگر این امر محقق گردد، خیلی از مشکلات و ناهنجاری های جامعه ما حل می شود.

 

محمدرضا عرب پور زائر دیگری است که به همراه دوستانش از شهرستان بیرجند عازم جاده عشق شده و پس از پابوسی امام شهیدمان در کربلا در مسیر بازگشت به شهر و دیار خود، یک شب را در قم و در مسجد جمکران مانده است.

 

اهمیت و ارزش کارهای مردمی و جهادی

وی که به گفته خودش، تاکنون چندین بار توفیق زیارت کربلا در ایام پیاده روی اربعین داشته، گفت: هم از حیث مکان و هم پذیرایی، کار بچه های قم بسیار خوب بوده و این که به شکل مردمی کارها را جلو برده اند به نظرم ارزش کار آن ها را چند برابر کرده است چرا که اگر از ظرفیت مردم و گروه های مردمی و جهادی به درستی استفاده شود، فعالیت ها رنگ و بوی بهتر و خالصانه تری به خود می گیرد.

 

فعالیت 400 خادم در قرارگاه مردمی اربعین قم

اسدالله جعفری والیجردی، عضو هیئت رئیسه مجمع جهادگران استان و از جهادی های باسابقه قم که امسال مسئولیت ایستگاه های صلواتی قرارگاه مردمی اربعین را پیدا کرده نیز پای صحبت های ما نشست و بیان داشت: در بخش ایستگاه های صلواتی ما سه غرفه داریم که در یکی از آن ها دوستان پاکستانی، در دیگری برادران افغانستانی و در غرفه سوم دوستان ایرانی مشغول به فعالیت هستند و با توجه به مأموریتی که داریم که هر روز ده نفر از پایگاه های بسیج و گروه های جهادی استان قم در این مکان حضور می یابند به نحوی که برنامه ریزی کرده ایم از اعضای فعال 15 گروه جهادی که اعلام آمادگی کرده اند به شکل مطلوب در این زمینه استفاده نماییم.

 

وی با اشاره به این که امسال مجموعاً حدود 400 خادم در قرارگاه مردمی اربعین استان قم مشغول به خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) هستند، افزود: بنده سال های قبل توفیق حضور در پیاده روی اربعین در کربلا را داشتم اما با این حال امسال خوشحالم که گرچه قسمت نشد کربلا بروم اما در خدمت به زائران امام حسین(ع) هستم و امیدوارم که در صورت لیاقت، با این کار قلب حضرت زهرا(س) را شاد کرده باشیم.

 

خدمت به زائران حسینی، ایرانی و غیر ایرانی نمی شناسد

حمیدرضا قربانی ، جوان اهل افغانستان است که در ایستگاه صلواتی مشغول به چای ریختن و اهدای آن به زوار است. وی با اشاره به این که در این غرفه روزها 4 نفر و عصر و شب ها نیز 4 نفر به فعالیت می پردازند، به نکته مهمی اشاره کرد و تصریح کرد: آن چه مهم است این که بدانیم خدمت به امام حسین(ع) و زوار حضرت، ایرانی و غیرایرانی نمی شناسد و ما به عنوان یک افغانستانی، حقیقتاً شرف و افتخار خود را به این می دانیم که خدمتی ولو کوچک به زائران و محبان حضرت سیدالشهدا(ع) داشته باشیم.

 

وی افزود: سال های قبل در مصلی قدس خدمت می کردیم و امسال توفیق حضور در خانه امام زمان (عج) در مسجد مقدس جمکران را پیدا کرده ام.

 

حجت الاسلام محمدعلی نیکزاد، به عنوان یکی از خادمان در غرفه پذیرایی از زائران نیز بیان داشت: بنده چند روزی است که در قالب گروه جهادی خادم الحسین(ع) قم توفیق خدمت به زائران کربلای معلی را پیدا کرده ام و ان شاءالله اگر عمری باشد خیلی دوست دارم که سال های سال در چنین موکب ها و مجموعه هایی ، خادمی کنم.

 

فعالیت های متنوع فرهنگی در قرارگاه مردمی اربعین

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب، معاون فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین استان قم در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به این که 7 غرفه فعالیت های فرهنگی در بخش برادران و 3 غرفه در بخش خواهران در کنار شبستان امام حسن عسکری(ع) مسجد جمکران به همت قرارگاه مردمی دائر شده است، اظهار داشت: در این غرفه ها ، فعالیت هایی از قبیل جهاد تبیین، معرفی شاخصه های سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی اربعینی، تبیین فرصت ها و آفت های فضای مجازی و رسانه، همچنین چرایی اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، تبیین فرهنگ عفاف و حجاب و فعالیت های آموزشی و هنری و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است.

 

کد خبر 1216474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha