اربعین، جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی است

حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت: در واقع اربعین، جلوه اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی است که در آن همه مردم در کنار هم با هر رنگ و سلیقه و ملیت های مختلف با همدلی تمام، ظهور منجی عالم بشریت را آرزو می کنند.

حجت‌الاسلام محمدجواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: اربعین شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام بزرگترین همایش معنوی، اجتماعی و سیاسی در جهان است.

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: آثار بی بدیل این اجتماع بزرگ مردمی از محبین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دشمنان اسلام را به واکنش واداشته و امروز حجم بسیاری از فضاسازی های دشمنان بر روی ضعف ها، برنامه ریزی و عملیات خدمت به زوار قرارگرفته است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی، بیانگر اهمیت مبارزه با ظلم و تبعیض است که در روشنایی آن می توان این درس را آموخت که انسان همواره باید در برابر نظام استبدادی و ظلم ایستادگی کند و تا براندازی آن باید از خود مقاومت نشان دهد.

 

 

حجت الاسلام فاطمی نسب، تصریح کرد: اعتبار اربعین امام حسین(ع) از قدیم ‏الایام میان شیعیان و در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) شناخته شده بوده است و در این روز زیارت امام حسین(ع) مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است.

 

 

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به آثار و برکات زیارت امام حسین علیه السلام گفت : زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در احادیث مختلفی از اهل بیت علیهم السلام دارای آجر و ثواب بسیاری است و در روایاتی نقل شده که زائر امام حسین (ع) درروز قیامت دارای مقام شفاعت می باشد.

 

 

 

کد خبر 1216484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha