مرگ دولت‌های طاغوت و ستمگر نظیر اسرائیل و آمریکا در اربعین نهفته است

حجت الاسلام زمانی موسوی،گفت: مرگ دولت‌های طاغوت و ستمگر نظیر اسرائیل و آمریکا در اربعین نهفته است و هر چقدر ظرف ما از اربعین پر شود در کنارش محو و نابود شدن این ظالمان را سریع‌تر خواهیم دید.

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، با بیان اینکه اربعین جاودانگی نهضت حسینی است، گفت:  اربعین حسینی امروز به یک نماد و یک شعار بزرگ برای مذهب شیعه بدل شده و هویت رسمی مکتب ما را نشان می دهد، آن جایی که خیل زائران و مشتاقان از سراسر جهان زیر لوای پرچم حسینی قرار می گیرند و با یکدیگر برای آماده شدن جهت حکومت جهانی امام زمان(عج) عهد و پیمان برادری می بندند.

 

 

امام جمعه اسلام آباد غرب افزود: اربعین سالار شهیدان دارای عظمت خاصی است که زیارت امام حسین علیه السلام در این روز از علائم شیعه به‌شمار رفته است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

 

 

وی خاطر نشان کرد: اربعین یک واقعه بسیار خاص و ویژه است که نظیر آن در هیچکدام از مناسبت‌های مسلمانان و شیعیان از لحاظ کمی و کیفی وجود ندارد و اربعین را باید در قامت ظهور حضرت حجت (عج) تحلیل کرد.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی، تصریح کرد: من معتقدم که اربعین منجر به ظهور خواهد شد و امکان ندارد که این حرکت بزرگ ابتر بماند و منتهی به نتیجه نشود و باید بسیار روی این حرکت سرمایه‌گذاری کرد این سرمایه‌گذاری باید بالاتر از تشکیل مواکب و پذیرایی از زائران باشد و باید بر روی پیوست‌های سیاسی و فرهنگی اربعین کار شود و حداقل استفاده و بهره‌برداری قابل مشاهده امروز از حرکت اربعین اتحاد بین ملت عراق و ایران و اتحاد بین شیعیان و مسلمانان است.

 

 

امام جمعه اسلام آباد غرب، اظهارکرد: هیچ حادثه‌ای در طول تاریخ اسلام بعد از واقعه عاشورا نتوانسته‌ است احساسات مذهبی و دینی مردم مسلمان به خصوص شیعیان را نشان دهد.

 

 

وی گفت: بزرگداشت اربعین و تاسوعا و عاشورای حسینی، در واقع بزرگداشت ارزش‌های اخلاقی و انسانی است و ایام سوگواری سیدالشهدا از دیدگاه جامعه‌شناسی آثار مثبت و اخلاقی زیادی در جامعه دارد.

 

 

 

کد خبر 1216486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha