پیاده روی اربعین، مینیاتوری از اسلام ناب است

رییس هیات مدیره موسسات و تشکل های قرآن و عترت خراسان شمالی گفت: پیاده روی اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا می تواند مینیاتوری از اسلام ناب و زندگی در زمان حکومت مهدی(عج) باشد.

«رضا براتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیروان اظهار کرد: در این پیاده روی عظیم همه به دنبال یک هدف و به عشق حسینی گام بر می دارند و همه به دنبال خدمات رسانی هستند و اربعین می تواند الگوی بسیار عالی برای کل بشریت باشد.

 

رییس هیات مدیره موسسات و تشکل های قرآن و عترت خراسان شمالی عنوان کرد: در زمانی که مادی گرایی همه جا تسلط پیدا کرده در این مسیر کاملا رنگ باخته است و آنچه در اینجا اهمیت دارد فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی، فداکاری و خدمت به هم نوع به وضوح مشاهده می شود.

 

براتی خاطرنشان کرد: ما می دانیم چه بخواهیم چه نخواهیم چه بدانیم و چه ندانیم فطرت های پاک دنیا به این سمت رو خواهند آورد و چاره ای جز این ندارند، همانطور که امروز در اربعین می بینیم انسان هایی از ادیان مختلف و کشورهای دیگر در این مراسم پاک و درست شرکت کرده و حضور می یابند.

 

وی با بیان اینکه اربعین، سال به سال باشکوه تر انجام می شود و آینده از آن شیعه خواهد بود، تصریح کرد: براساس آموزه های قرآن، دین خدا که دین حق و حقیقت است روزی در جهان حکومت خواهد کرد، روزی خواهد آمد که مردم فوج فوج به سمت دین خدا خواهند آمد که این یک قانون حتمی است.

 

وی اضافه کرد: بشر از فطرت پاکش فاصله گرفت و باید به فطرت پاک و درست خود برگردد، فطرت درست آموزه هایی که توسط قرآن و پیامبر اسلام(ص) به دست بشر رسیده است، اکنون اربعین در همین مسیر است چون امام حسین(ع) برای احیای قرآن و دین پیامبر رفت و به شهادت رسید، در این زمانه اکنون نسبت به هر زمان دیگری آثار اربعین را می بینیم.

 

 

کد خبر 1216497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha