تزریق واکسن کرونا در گروه سنی ۱۲-۵ سال شاخص پایینی دارد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: تزریق واکسن کرونا در گروه سنی ۱۲-۵ سال این شهرستان شاخص پایینی دارد که همکای های لازم جهت رسیدن به وضعیت مطلوب باید صورت گیرد.

«محمدرضا حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به اهمیت تزریق واکسن، جلسات متعددی با آموزش و پرورش انجام شده تا با بازگشایی مدرارس بخش نامه ای برای مدیران جهت همکاری با این موضوع ارسال شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان جمعیت هدف بالای 18 سال شهرستان را، 112 هزار و 98 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون 96 هزار و 300 نفر معادل 86 درصد نوبت اول، 86 هزار و 419 نفر(90 درصد) نوبت دوم، 44 هزار و 857 نفر(52 درصد) نوبت سوم و 3 هزار و 56 نفر(7 درصد) در نوبت چهارم شهرستان اقدام به تزریق واکسن کرونا کرده اند.

 

حیدری با اشاره به شاخص پایین شهرستان در تزریق نوبت سوم و خصوصا چهارم اضافه کرد: تمام افراد ۱۸ سال به بالا که حداقل ۶ ماه از نوبت دوم یا سوم واکسن کرونای آنها گذشته است، می توانند از واکسن‌های موجود به عنوان نوبت سوم یا چهارم استفاده کنند و ممنوعیتی وجود ندارد چراکه سطح ایمنی بدن کاهش می‌یابد.

 

وی با اشاره به باب شدن ساده انگاری، عدم رعایت ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: افزایش مشارکت شهروندان در امر واکسیناسیون و تزریق دز یادآور باید در اولویت قرار گیرد در حالی که استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز امری ضروری است.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و سرما افزود: با توجه به احتمال پیک و سویه جدید و همراه شدن با آنفلونزا انتظار می رود شهروندان جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری و بستری شدن حتما اقدام به تزریق واکسن جهت افزایش سطح ایمنی بدن، رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک کنند تا شاهد افزایش بیماری نباشیم.

 

به گفته وی تزریق واکسن شهرستان شیروان در یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون ابتدای خیابان شفا، 17 مرکز روستایی، 75 خانه بهداشت فعال و 6 پایگاه شهری انجام می شود.

 

کد خبر 1216514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha