ارائه بیش از ۲۰ هزار مورد خدمات درمانی به زائران اربعین از سوی درمانگاه اضطراری هلال احمر فارس

درویشی گفت: درمانگاه های اضطراری جمعیت هلال احمر فارس همزمان با ایام پیاده روی اربعین حسینی به بیش از ۲۰ هزار مورد درمانی در شهرهای «سامرا» و «بلد» خدمات درمانی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، «حسین درویشی»، امروز (شنبه 26 شهریور) با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر فارس به زائران اربعین در جمع خبرنگاران گفت: درمانگاه های اضطراری جمعیت هلال احمر فارس همزمان با ایام پیاده روی اربعین حسینی به بیش از ۲۰ هزار مورد درمانی در شهرهای «سامرا» و «بلد» خدمات درمانی ارائه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس افزود: خدمات این درمانگاه اضطراری با حضور ۹۰ نیروی درمانی و امدادی به زائرین امام حسین (ع) ارائه شد و این درمانگاه از ۲۰ شهریور راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۹ هزار نفر به این 2 درمانگاه مراجعه حضوری داشته اند و هفت هزار و 500 نفر هم خدمات دارویی دریافت کرده اند، همچنین بیش از سه هزار نفر برای پانسمان و بانداژ مراجعه داشتند.

درویشی با اشاره به ادامه فعالیت این مراکز درمانی تا پایان مراسم اربعین حسینی بیان کرد: فعالیت ۹ پزشک شامل تخصص های جراحی عمومی، ارتوپدی، اطفال، پزشک عمومی، داروساز و ۲۹ پرستار، تکنسین دارویی و فوریت های اورژانس در درمانگاه های هلال احمر فارس موجب امدادرسانی شایسته به زائران امام حسین (ع) شد.

وی گفت: ویزیت پزشکان متخصص، انجام تزریقات، پانسمان، سرم درمانی، تست نوار قلب، فشار خون و قند خون از خدمات انجام شده در 2 درمانگاه سامرا و بلد بود و 2 داروخانه هم به صورت تخصصی در هر درمانگاه راه اندازی شده و تمامی داروهای لازم به صورت رایگان در اختیار زائران قرار گرفته است.

 

کد خبر 1216540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha