شرکت در مراسم اربعین نوعی جهاد تبیین است

آیت الله علما،گفت: اگر جهاد تبیین قیام عاشورا و تاسوعا توسط حضرت زینب (س) نبود امروز ما نمی دانستیم روز عاشورا چه گذشته است و دستمان برای مقاومت خالی بود لذا شرکت در مراسم و شعائر مذهبی برای انتقال به نسل آینده بسیار مهم و ضروری است.

آیت‌الله مصطفی علماء در حاشیه مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه ، گفت: «اربعین» برای انتقال تفکر و مکتب اربعین که تفکر زنده نگه داشتن و محافظت از دین اسلام و چگونگی مقاومت در مقابل استکبار و دشمنان به بچه ها و نسل های آینده جامعه است،

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ،افزود:  اربعین در فرهنگ اهل بیت(ع) و در متون دینی و حدیثی ارزش زیادی دارد، آثار حفظ حدیث در ۴۰ روز و خواندن دعای عهد در ۴۰ روز از نمونه‌های اهمیت اربعین است، چهلم گرفتن برای میت به دلیل حفظ یاد و خاطره گذشتگان و اکرام و احترام به آن‌ها است و موجب تسکین قلوب بازماندگان می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد:اربعین یعنی لبیک به تفکر، منش، رفتار و کردار امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام یعنی دین ما در مقابل تفکر یزید و یزیدیان است.

 

آیت الله علما با اشاره به اینکه دشمنان هیچوقت مراسم بزرگ اربعین را پوشش نمی دهند، تصریح کرد: رسانه های بیگانه و دشمنان چون می ترسند مراسم را پوشش دهند، نمی خواهند مفاهیم و ارزش های اربعین که همه اش مقاومت در مقابل زور است را نشان دهند.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ،اظهار کرد: اربعین فقط و تنها برای امام حسین (ع) در میان همه معصومین (ع) و پیامبران برگزار می شود و اربعین یعنی عدد ۴۰ که به اعتقاد تمام علمای دینی، یعنی عدد کامل چون امام حسین (ع) برای دین خدا، حفظ رسالت پیغمبر (ص) و اسلام با وجودی که از تمام سختی ها از تشنگی و شکنجه، کشته شدن، اسارات و تحقیر آگاه بود همه چیز خود را برای اسلام فدا کرد و کمال و تمام بود.

 

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین طبق توصیه معصومین علیهم‌السلام از نشانه‌های مومن شمرده شده است، گفت: هر ساله میلیون‌ها شیعه از سرتاسر جهان برای این اجتماع بزرگ گرد هم می‌آیند و مشتاقان زیارت با پای پیاده خود را به وصال معشوق می‌رسانند.

 

کد خبر 1216561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha