خدمات‌رسانی جمعیت هلال احمر خوزستان به بیش از ۸۷ هزار زائر در مرزهای شلمچه و چذابه

شعبانی از خدمات‌رسانی به بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه در قالب خدمات امدادی، آموزشی و بشردوستانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «وحید شعبانی» امروز (شنبه ۲۶ شهریور) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه فعالیت‌های درمانی، امدادی، آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر خوزستان در راستای ارائه خدمات به زائرین و شیفتگان سیدالشهدا (ع) در اربعین حسینی امسال ادامه دارد اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر به همت نجاتگران هلال احمر خوزستان به صورت سرپایی مداوا شده و به ادامه سفر خود پرداختند و بیش از ۲۴۰ مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: در مجموع بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ هموطن از خدمات امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و کمک‌های اولیه مورد نیاز ویژه موکب‌داران، آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و کمک‌های اولیه ویژه زائران مستقر در مرزها، ایستگاه‌های آموزشی با محور اطلاع‌رسانی درباره مخاطرات شایع در پیاده‌روی اربعین حسینی برپا شده‌ از جمله برنامه‌های آموزشی هستند که در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به آنها در حال برگزاری است.

 

شعبانی با طرح اینکه به بیش از چهار هزار زائر آموزش‌های ایستگاهی ارائه شده است تصریح کرد: ١٢ ایستگاه آموزشی در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیرهای منتهی به آنها و در مجاورت پست‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان برپا شده‌ و مربیان جمعیت هلال احمر خوزستان موضوعاتی از قبیل احیای قلبی و ریوی، نحوه مواجهه با تجمعات انبوه، گرمازدگی، شوک گرمایی، مسمومیت‌ها و گزیدگی‌ها، خونریزی‌ها و پیشگیری از تاول‌ها و خستگی عضلانی را به صورت چهره به چهره برای زائران ارائه می‌کنند. 

 

وی همچنین از توزیع بیش از ۳۰ هزار بروشورهای آموزشی و نصب ۴۰ بیلبورد با موضوع پیشگیری از مخاطرات نیز در مرزها و مسیرهای منتهی به آنها خبر داد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان به بخش دیگری از فعالیت‌های چند وجهی جمعیت هلال احمر به زائران حسینی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و بشردوستانه نیز جمعیت هلال احمر در موسم پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) با برپایی ایستگاه‌های دوستدار کودک به ارائه خدمات فرهنگی به ویژه برای کودکان پرداخته و در قالب تیم‌های سحاب، جوانان آموزش‌دیده با حضور در جمع زوار کمک‌های اولیه ارائه کرده‌اند. 

 

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، ۶۱ هزار نفر از خدمات ارائه شده در این ایستگاه‌ها بهره برده‌اند.

 

شعبانی عنوان کرد: علاوه بر این خدمات که در خاک میهن و در خوزستان به زائران ارائه شده، خدمات بهداشتی و درمانی این جمعیت در خاک کشور عراق و با فاصله کمی از مرز بین‌المللی شلمچه با برپایی مرکز درمانگاهی به همت همکاران در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان استمرار دارد و روزانه به درمان زائران مراجعه کننده پرداخته می‌شود.

 

وی به زائران اربعین حسینی اطمینان خاطر داد که این خدمات‌رسانی ها تا بازگشت زائران به میهن ادامه دارد.

 

کد خبر 1216599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha