موقوفه «نصیرالملک» شیراز در شمار حامیان اصلی موکب «حضرت صاحب ‌الزمان (عج)» فارس است

مختاری گفت: موقوفه «نصیرالملک» شیراز در شمار حامیان اصلی موکب «حضرت صاحب ‌الزمان (عج)» فارس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس،«نجیم مختاری»، امروز (شنبه 26 شهریور) با اشاره به فعالیت موکب «حضرت صاحب ‌الزمان (عج)» فارس در جمع خبرنگاران گفت: بودجه این موکب مردمی است و موقوفه «نصیرالملک» شیراز، از حامیان اصلی موکب «صاحب ‌الزمان (عج)» فارس است.

مسئول موکب «حضرت صاحب ‌الزمان (عج)» فارس افزود: این موکب از سال ۹۵ در کربلا فعالیت خود را با اطعام زائران آغاز و از سال ۹۶ توسعه یافت و یک ریال بودجه دولتی و درآمد عمومی در این موکب هزینه نشده و تمام بودجه از کمک‌ های مردمی و خيران تامین می‌شود و بخشی از بار مالی امسال نیز بر دوش یکی از موقوفه ‌هاست.

وی اضافه کرد: بخش اعظمی از هزینه‌های امسال این موکب توسط موقوفه غیرمتصرفی مسجد «نصیرالملک» تقبل شده و از درآمدهای عمومی هیچ استفاده‌ای نشده است.

مختاری اعلام کرد:این موکب، مکان ثابتی ندارد و بر اساس شورای تصمیم ‌گیری اربعین استقرار می ‌یابد و خدماتی مانند اطعام و اسکان زائران، برنامه‌ های فرهنگی، درمان و بخش خدماتی مانند استقرار مستمر چایخانه، کفاشی، آرایشگاه، خیاطی، نانوایی و ... به زائران ادامه می دهد و ظرفیت چهار هزار نفری دارد و کاملا مردمی و استانی است.

وی گفت: ۳۵۰‌ خادم در رده سنی ۱۱ تا ۸۰ سال در زمان برپایی موکب خدمات‌ رسانی می‌ کنند و این موکب حدود ۱۶ روز برقرار است اما امسال با توجه به بازگشایی مرزها بعد از ۲ سال تعطیلی و استقبال بی‌ نظیر مردم از ۱۰ محرم وارد کربلا شده و خدمات ‌رسانی به مردم شروع شد و تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه دارد و روزانه سه هزار نفر در این موکب اسکان داده می ‌شوند.

کد خبر 1216618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha