تامین نیمی از هزینه ‌های موکب «ریحانه الحسین (ع)» توسط موقوفه «نصیرالملک» شیراز

رزاق منش گفت: ۵۰ درصد هزینه ‌های موکب «ریحانه الحسین (ع)» توسط موقوفه «نصیرالملک» شیراز تامین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، «ابوذر رزاق منش»، امروز (شنبه 26 شهریور) با اشاره به هزینه ‌های موکب «ریحانه الحسین (ع)» در جمع خبرنگاران گفت: ۵۰ درصد هزینه ‌های موکب «ریحانه الحسین (ع)» توسط موقوفه «نصیرالملک» شیراز تامین می شود.

مدیر اجرایی موکب «ریحانه الحسین (ع)» ادامه داد این موکب از ۱۰ روز قبل از اربعین تا یک روز بعد از اربعین حسینی، علاوه بر اسکان زائران اربعین با سه وعده غذایی از زائران حسینی پذیرایی می کند.

وی اضافه کرد: این موکب قابلیت اسکان یک هزار نفری دارد و هر شب یک هزار قرص نان توسط خواهران در موکب پخته می ‌شود و 2 ایستگاه صلواتی یکی در محل اسکان که انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سرو می ‌کنند و یک ایستگاه هم در مسیر پیاده ‌روی در 2 نوبت از زائران با شربت و فالوده شیرازی پذیرایی می‌ کند.

رزاق منش اعلام کرد: روزانه سه هزار پرس غذا در این موکب طبخ می شود و همچنین روزانه تا یک هزار پرس صبحانه نان و پنیر، تخم‌ مرغ آب پز یا املت در موکب آماده و توزیع می ‌شود.

وی اعلام کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی بزرای کودکان و بزرگسالان از فعالیت های این موکب است و ۱۲۰ خادم در این موکب خدمت می‌ کنند و عمده هزینه این موکب از نذورات مردمی است و نصف هزینه ‌ها را نیز موقوفه «نصیرالملک» شیراز تقبل کرده است.

رزاق منش تاکید کرد: این موکب مشترک با موکب عراقی است و برای پنجمین سال خدمت می کند و در مسیر اصلی نجف به کربلا در عمود «۱۱۲۵» قرار دارد.

کد خبر 1216619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha