موکب فرزندان حاج قاسم هستیم» در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین برپا شد

به گفته مدیر کل آموزش و پروررش استان زنجان، موکب «فرزندان حاج قاسم هستیم» توسط دانش‎‌آموزان زنجانی در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل آموزش و پروررش استان زنجان عصر امروز در حاشیه پیاده‌روی اربعین در زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی در کنار هم موکب «ابنا حاج قاسم» یا همان فرزندان حاج قاسم را تشکیل دادند.

 

 

علی اسماعیلی با اشاره به اینکه این موکب به عنوان نماد عشق و ارادت دانش‌آموزان به امام حسین(ع) و اهل بیت آن حضرت است، گفت: این قشر با برپایی این موکب عشق و ارادت خود به شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام اعلام می‌کنند.

 


مدیرکل آموزش و پروررش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کروناامکان بروز ظاهری عشق و ارادت دانش‌آموزان به شهدای کربلا و شهدای مقاومت به ویژه حاج قاسم و مدافعان حرم فراهم نبود، تصریح کرد: خداوند را شاکریم در این ایام فرصت این شرایط فراهم شده است.

 


اسماعیلی با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما به عنوان آموزش و پرورش انتقال مفاهیم ارزشمند برای نسل‌های جدید است، بیان کرد: در مدارس گروه‌های شهید پژوهشی تشکیل می‌شود و به اهداف شهدا می‌رسند و در قالب یک برنامه بزرگ با عنوان یادواره شهدا برگزار می‌شود.

 


وی با بیان اینکه این یادواره‌ها فرصتی برای ارتباط نسل جوان با نسل گذشته خود است، خاطرنشان کرد: این یادواره‌ها فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

کد خبر 1216652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha