اجرای طرح اصلاح ذات البین در مساجد استان قزوین

رجبی از اجرای طرح اصلاح ذات البین در مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در مسجد امام سجاد (ع) شهر محمود آباد نمونه معرفی و آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «حسین رجبی» بیان کرد: به منظور کاهش جمعیت کیفری و کاهش وردی پرونده به دستگاه قضایی، نهضت صلح و سازش در مراجع قضایی و انتظامی با جدیت آغاز شده و با وجود اقدامات و تلاش های دستگاه قضایی استان در این خصوص، بحمدالله شاهد مصالحه حدود 70 درصدی در کلانتری های قزوین هستیم و این جای تقدیر دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: همچنین با توجه به اقدامات صورت گرفته در مراجع قضایی و انتظامی، طی پنج ماهه نخست امسال بیش از 5 هزار پرونده با ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوا مختومه شده است.

 

وی تصریح کرد: مساجد از دیرباز در بسیاری از موضوعات پایگاه های مردمی بوده و هست و یکی از برنامه های دادستانی قزوین در خصوص ایجاد صلح و سازش، استفاده از جایگاه معنوی و ظرفیت مساجد است و این طرح به صورت پایلوت در استان آغاز شده و قطع یقین در تمامی استان اجرایی خواهد یافت.

 

نماینده ویژه دادستان قزوین در پیگیری امور شهر محمود آباد و اقبالیه در تشریح این طرح که در مسجد امام سجاد (ع) شهر محمود آباد نمونه صورت پذیرفت، اظهار کرد: بدون شک اختلافی که با مصالحه پایان یابد اثرات روحی و روانی مثبتی را برای طرفین خواهد داشت، زیرا گاهی صدور احکام قضایی موجب کینه توزی میان آنها می شود و ممکن است تبعات بعدی در پی داشته باشد.

 

حجت الاسلام سقراط کلینی عنوان کرد: ما معتقدیم که بسیاری از دعاوی به خصوص کیفری که در مراجع قضایی مطرح و مورد رسیدگی قرار می گیرد، می تواند با وساطت ریش سفیدان و معتمدان حل و فصل شود و به دستگاه قضایی ختم نشود و به طور مطمئن مساجد یکی از محل هایی است که در این خصوص می تواند کمک کار دستگاه قضایی باشد.

 

وی تصریح کرد: با ابتکار دادستان قزوین طرح اصلاح ذات البین در مساجد برنامه ریزی و به صورت پایلوت در این مسجد اجرایی می شود و انتظار داریم مومنین، معتمدان و ریش سفیدان در جهت کاهش منازعات و پرونده های قضایی این منطقه جدیت و اهتمام ویژه داشته باشند و قطع یقین این کار به صلاح مردم شریف محمود آباد خواهد بود.

 

نماینده ویژه دادستان قزوین در پیگیری امور شهر محمود آباد و اقبالیه خاطر نشان کرد: از این پس در صورت طرح دعوا از سوی مردم شریف محمود آباد، یک نسخه از شکواییه در اختیار واحد صلح و سازش کلانتری قرار می گیرد و با هماهنگی امام جماعت مسجد، اصحاب دعوا در یک زمان مشخص به مسجد دعوت شده و با حضور عوامل واحد صلح و سازش کلانتری، امام جماعت و معتمدین محلی در جهت مصالحه میان آنها تلاش شود.

 

کد خبر 1216679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha