ضرورت ترویج فرهنگ مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت

مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مدیریت سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه در افق ۱۴۰۴ در جهت رفع نیازها و ارتقای شاخص های کمی و کیفی مشارکت های مردمی دانشگاه گام های ارزنده ای برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، فاطمه بشیر موسوی امروز در نشست رابطین مدیریت مشارکت های مردمی دانشگاه که در سالن همایش های بین المللی روزبه برگزار شد؛ گفت: مدیریت سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت با هدف افزایش زمینه مشارکت مردم در امر سلامت با دو اداره خیرین و مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می‌کند.

 

مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مهمترین فعالیت‌های این مجموعه، تعامل، توانمندسازی، حمایت، معرفی خیریه‌ها و سمن‌ها به جامعه، نهادینه کردن فرهنگ خیر، فراهم نمودن و تکمیل زیرساخت‌های سلامت، ساختارمند کردن و هدایت پویش‌های مردمی و گروه‌های جهادی و داوطلب است.

 

موسوی افزود: نهادینه کردن فرهنگ خیر، در میان آحاد جامعه از جمله دغدغه‌های این مدیریت است که می‌توان با تقدیر از خیرین حوزه سلامت، تجلیل از تشکل ها و موسسات خیریه حوزه سلامت، پلاک کوبی اموال اهدائی خیرین، اجرای طرح هایی چون طرح تکریم و میثاق با خیرین، جهت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و غیره به خیرین، تدوین کتابچه گنجینه اسرار، جهت معرفی خیرین شاخص و نامی استان در راستای نهادینه کردن فرهنگ خیر، گام برداریم.

 

مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مدیریت سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه در افق ۱۴۰۴ با فراهم آوردن بستر ترویج انفاق، احسان و نیکوکاری و نشر سنت حسنه وقف، محیطی معنوی، پر نشاط و جذاب برای ارتقای سلامت در محورهای بهداشتی- درمانی- آموزشی – پژوهشی در جهت رفع نیازها و ارتقای شاخص های کمی و کیفی مشارکت های مردمی دانشگاه گام های ارزنده ای برداشته است.

 

وی همچنین  فراهم نمودن و تکمیل زیرساخت های سلامت را از رسالت های این حوزه معرفی کرد و گفت: پیگیری تاسیس خیریه های بیمارستانی از برنامه های موثر جهت توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت در بیمارستان هاست.

 

بشیرموسوی ساماندهی خدمات عام‌المنفعه و امور نیکوکاری بهره برداری از منابع حاصل از امور خیریه  و مشارکت‌های مردمی، جهت را مهم دانست و افزود: تأمین نیازهای دارویی، درمانی، حمایتی مورد نیاز بیماران، تأمین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها، توسعه و بازسازی بیمارستان و درمانگاههای تخصصی؛ از اهداف خیریه بیمارستانی است که در حال حاضر ۴ خیریه بیمارستانی در سطح استان افتتاح شده و یک خیریه بیمارستانی نیز طی هفته های آتی افتتاح و شروع به فعالیت خواهد نمود.

 

مسئول سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت افزود: ساماندهی ساختارمند مشارکت خیرین سلامت، هدایت و ساماندهی پویش‌های مردمی، گروه جهادی و داوطلب حوزه سلامت، در سطح استان از جمله وظایف این مدیریت است.

 

بشیرموسوی به فعالیت خطیر این مدیریت در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: پویشهایی در راستای تامین زیرساخت های سلامت و تأمین نیازهای فوری بیمارستان‌ها  در این بحران از سوی مدیریت سازمانهای مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه برگزار شد که از جمله آنها می توان به پویشهای نذر سلامت، پویش مردمی انفاق کریمانه، در ایام محرم اشاره نمود و کمک های مردمی را تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغی بالغ بر ۱۹۰ ملیلیارد ریال اعلام نمود. سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی (یاوران سلامت) در ایام کرونا نیز از ماموریت های مدیریت سمن ها و خیرین دانشگاه بود.

 

در این جلسه همچینین؛ کارگاه کارداوطلبی و گروههای جهادی،حمایت های مالی و معنوی و رزومه اجتماعی نیز برگزار شد که مهندس رزاقی کارشناس مشارکت های مردمی این حوزه تدریس شد.

کد خبر 1216716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha