دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب با شاعر پیشکسوت جنوب کرمان

همزمان با اربعین حسینی بهرام مسلمی مهنی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب با محمد بخشی شاعر پیشکسوت گویش محلی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب به همراه جمعی از همکاران با حضور در روستای الله آباد با محمد بخشی شاعر پیشکسوت گویش محلی جنوب کرمان دیدار و گفتگو کردند.

 

بهرام مسلمی مهنی در حاشیه این دیدار، گفت: پیشکسوتان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه مفاخر و گنجینه های فرهنگی و اجتماعی هر جامعه هستند که نقش اساسی در پرورش نسل های آینده دارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تکریم مفاخر فرهنگی و هنری را یکی از رسالت های فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: اراده و همتی که نویسندگان در نگارش تاریخ فرهنگ و هنر دارند، شکل دهنده هویت ملت ها است اگر نویسندگان و مورخان نبودند تاریخی از گذشته هم نبود.

 

وی با بیان این مطلب که در حوزه فرهنگ از ظرفیت های موثر مفاخر در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر منطقه استفاده می کنیم، خاطرنشان کرد: در جنوب کرمان مفاخر فرهنگی و هنری زیادی داریم و برای  توسعه فرهنگی از آنها استفاده می کنیم چرا که خدمات فرهنگی مفاخر این منطقه ستودنی است.

 

مسلمی مهنی با تاکید بر این که توجه به نویسندگان منطقه و آثار آنها موجب ایجاد انگیزه و دلگرمی می شود، اظهار کرد: آثار نویسندگان از جمله کتاب ابزار اصلی فرهنگ در جامعه است و باید به این مهم توجه جدی شود.

 

گفتنی است؛ محمد بخشی از شاعران و نویسندگان پیشکسوت گویش محلی  در جنوب کرمان می باشد که تاکنون آثار بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته است.

کد خبر 1216848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha