سال تحصیلی جدید با حضور ۲۱۹ هزار دانش آموز در استان زنجان آغاز می شود

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، امسال ۲۱۹ هزار نفر دانش آموز سال تحصیلی جاری را آغاز خواهند کرد که از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۶۹ دانش آموز کلاس اولی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اسماعیلی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشارع به اینکه تمام تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی پیش بینی شده است، گفت: تلاش کردیم پس از دو سال تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس فراهم شود.

 


وی با یادآوری اینکه امسال 219 هزار نفر دانش آموز سال تحصیلی جاری را در استان زنجان آغاز خواهند کرد، افزود: پیش بینی ما برای کلاس اولی 21 هزار و 822 نفر بود که تاکنون 21 هزار و 169 دانش اموز پایه اول ثبت نام کردند.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: برای پایه اول ابتدایی، دانش آموزان موالید مهرماه 1500 نفر پیش بینی شده بود که 750 نفر در پیش بینی اصلی خود گنجاندیم.

 


اسماعیلی با یادآوری اینکه 14 هزار و 314 نیروی رسمی و پیمانی سال تحصیلی را در دستگاه تعلیم و تربیت استان شروع خواهند کرد، گفت: استان زنجان در مقایسه با دیگر استان ها از حیث نیروی انسانی بالاتر از میانکین کشوری است.

 


وی افزود: از حیث فضاهای آموزشی در مناطق تجمعی دانش آموزی با مشکل کمبود فضا مواجه هستیم ولی در مناطقی که تراکم جمعیتی نداریم شرایط مطلوب تر است.

 


مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با پیگیری انجمن اولیا و مربیان و همکاری شورای شهر و فرمانداری ها عبور و مرور دانش آموزان بالاخص در هفته اول مهرماه تسهیل خواهد شد.

 


وی با اشاره به افزایش 36 درصد کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری افزود: این شرکت ها برای عقد قرارداد به مدارس معرفی شده اند.

 


اسماعیلی با یادآوری اینکه در پایه هفتم جذب 100 درصدی دانش آموزان را داشتیم،گفت: پیش بینی ما دانش آموزانی بود که مقطع ابتدایی را به پایان رساندند و دانش اموزان جامانده از تحصیل بود که محقق شد.

کد خبر 1216958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha