نیاز ۵ میلیارد تومانی سربیشه جهت اجرای طرح خرید توافقی زرشک

لکزایی گفت: شهرستان سربیشه جهت اجرای طرح خرید توافقی زرشک نیازمند اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، نشست دست اندرکاران جشنواره ملی زرشک با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین ظهر امروز یک شنبه (۲۷ شهریور) برگزار شد.

 

محمدرضا لکزایی، فرماندار سربیشه در این نشست اظهار داشت: یک هزار و ۹۶۱ هکتار از اراضی کشاورزی سربیشه تحت کشت زرشک هستند و سه هزار تُن زرشک خشک از این اراضی برداشت خواهد شد.

 

فرماندار سربیشه در ادامه بیان کرد: در این راستا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نصیب زرشک کاران شهرستان سربیشه طی سال جاری می شود.

 

وی با اشاره به طرح خرید توافقی عنوان کرد: برای اجرای طرح خرید توافقی زرشک در سربیشه نیاز به ۵ میلیارد تومان تسهیلات است و سطح زیرکشت سربیشه در حال افزایش است.

 

وی به برنامه های سربیشه برای برگزاری جشنواره ملی زرشک اشاره کرد و گفت: برگزاری بازی های بومی و محلی و مباحث گردشگری در روستای هریوند از مهم ترین برنامه ها در راستای برگزاری اين جشنواره در سربیشه است.

 

مهدی فرجامی فرد، فرماندار درمیان در این نشست اظهار داشت: کمیته شهرستانی زرشک درمیان جهت برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره برگزار شده است.

 

فرماندار درمیان با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی درمیان تحت کشت زرشک قرار دارد، ادامه داد: سالانه در این شهرستان ۱۲۰ تُن زرشک خشک از این اراضی کشاورزی برداشت می شود.

 

وی در خصوص جشنواره ملی زرشک عنوان کرد: در شهرستان درمیان مقرر شده است که روستای فورگ و شهر قهستان و روستای نوزاد میزبانی این جشنواره را بر عهده داشته باشند.

 

فرجامی فرد با اشاره به برنامه های درمیان جهت برگزاری جشنواره ملی زرشک گفت: برپایی سیاه چادر، نمایشگاه صنایع دستی، مسابقات بومی محلی و مسابقات عکاسی ویژه دانش آموزان و تهیه مستند کاشت نهال زرشک توسط دانش آموزان از مهم ترین برنامه ها است.

 

 

کد خبر 1216961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha