تواصی به حق و صبر، لازمه دست یابی جامعه انسانی به رستگاری است

عبدی پور با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مراسم عزاداری اربعین حسینی گفت: بی شک تواصی به حق و تواصی به صبر، لازمه دست یابی جامعه انسانی به صلاح و رستگاری است.

ابراهیم عبدی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع هیات دانشجویی به مناسبت عزاداری روز اربعین حسینی گفت: بر اساس فرمایش نورانی قرآن کریم، از جمله مهم ترین عواملی که باعث نشاط و حیات جامعه انسانی است، یکی توصیه به صبر و دیگری توصیه به حق است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم ادامه داد: این دو مهم در کلام اخیر رهبر فرزانه انقلاب نیز به طور خاص مورد تأکید قرار گرفت و ایشان تواصی به حق و تواصی به صبر را دستورالعملی اساسی برای همه دوران ها توصیف کردند.

 

وی افزود: اگر به عمق معنا و مفهوم آیات سوره مبارکه عصر دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که منظور از قسم به زمان و عصر در این سوره، همین عمر انسان است که بزرگترین سرمایه اوست و بر این اساس پروردگار عالم، ظرفیت های متعدد بسیاری به ما عنایت فرموده که سرجمع آن ها عمر و حیات آدمی است و لذا اعمال و رفتار ما در طول این عمر دنیوی می تواند زمینه ساز سعادت و یا شقاوت ما شود.

 

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: از نظر حق تعالی، آدمیان چنانچه این چهار خصلت را در وجود خود داشته باشند یعنی ایمان داشته و عمل صالح انجام داده و به حق و نیز صبر و استقامت در برابر مشکلات و ناملایمات سفارش و توصیه کنند، به سعادت دنیا و آخرت نائل می شوند و در غیر این صورت دچار ضرر و خسران خواهند شد.

 


وی بیان داشت: بر این اساس باید بدانیم که تواصی به حق و صبر و استقامت در نیکی و عمل صالح زمینه ساز صلاح و رستگاری جامعه انسانی است، ضمن آن که لازمه اصلاح ناملایمتی ها نیز توجه به همین نکات کلیدی و مبنایی است.

کد خبر 1217007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha