بازگشت به زندگی ۲ محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم»

شعبانی گفت: با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم»، ۲ محکوم به قصاص با گذشت اولیاء دم در محمدیه از قصاص نفس رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «علی شعبانی» بیان کرد: بدون شک گذشت یک سنت نیکو و حسنه است و اثرات و ثمرات خوبی را در جامعه در پی خواهد داشت و قطع یقین نزاعی که با مصالحه حل و فصل شود، برای همیشه کینه توزی ها را برطرف خواهد کرد و امیدواریم فرهنگ گذشت بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: این 2 محکوم بخش محمدیه به جرم قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده و چندین سال در انتظار تائید و اجرای حکم قصاص در زندان مرکزی قزوین به سر می بردند.

 

وی خاطر نشان کرد: با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم»، 2 محکوم به قصاص با گذشت اولیاء دم در محمدیه از قصاص نفس رهایی یافتند.

 

دادستان عمومی و انقلاب محمدیه هم در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» و با تلاش های دادستانی، شورای حل اختلاف و معتمدین بخش محمدیه و با برگزاری جلسه مصالحه با اولیاء دم مقتولین، این 2 خانواده از حق قانونی خود گذشتند و نسبت به قصاص نفس محکومین اعلام رضایت کردند.

 

«مصطفی کرمی راد» یادآور شد: با این گذشت، این 2 محکوم از قصاص رهایی یافته و پس از تحمل جزای عمومی جرم قتل از زندان آزاد خواهند شد.

کد خبر 1217016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha