دانش آموزان نیازمند از تحصیل باز نخواهند ماند/ فرونشست علیه مدارس

فاضل با اشاره به مشکلات معیشتی و تاثیر آن بر تحصیل دانش آموزان گفت: دانش آموزان نیازمند از تحصیل باز نخواهند ماند و رصد این دسته از افراد در حال انجام است.

«وجیه فاضل« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس و ریشه کنی بی سوادی در جامعه اظهارداشت: در سند بنیادین وزارت آموزش و پرورش ریشه کنی بی سوادی مورد توجه بوده و به همین خاطر تحصیل در دوران ابتدایی لازم است.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: برخی از کودکان به دلیل مشکلات معیشتی از ادامه تحصیل منع شده و خانواده های آنان اجازه درس خواندن به آنان نمی دهند که این افراد

قالبا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

 

وی ادامه داد: این دسته از دانش آموزان و خانواده ها شناسایی شده و با همکاری مدیران مدارس نقاط محروم و کمتر توسعه یافته و یا دفاتر تسهیل گری شناسایی این دسته از افراد انجام شده تا مسیر تحصیل آنان فراهم شده است.

 

فاضل با بیان اینکه معتمدین محلی در شناسایی دانش آموزان نیازمند همکاری می کنند، یادآورشد: طرح بررسی «خانه به خانه» توانسته این دسته از افراد را برای ادامه تحصیل کمک کرد که همچنان تا اول مهر ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: حفظ دانش آموزان برای تحصیل و کسب دانش پیگیری می شود و با کمک به خانواده های نیازمند در رفع دغدغه های تحصیلی فرزندانان آنام کمک می شود.

 

معاون اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: ایجاد کلاس چندپایه و مدارس، شرایط تحصیل در مناطق روستایی و کمتر برخوردار توسعه یافته تا دغدغه های خانواده ها کاهش یابد.

 

وی رفع کمبود معلم و همچنین تسهیل شرایط تحصیل برای کودکان و نوجوانان را از اقدامات صورت گرفته برای سال تحصیلی جدید بیان کرد.

 

تهدید فرونشست علیه مدارس

فاضل با اشاره به اینکه مدارس دو نوبتی در استان اصفهان امسال داریم، تصریح کرد: بیشتر این مدارس در کلانشهر اصفهان و مناطق شهری خواهیم داشت که فرسودگی مدارس، فرونشست، مهاجرت و تحصیل تبعه خارجی منجر به افزایش جمعیت و شکل گیری مدارس دو نوبته شده است.

 

وی ادامه داد: برخی از مدارس اصفهان به دلیل فرونشست دچار آسیب شده اند که این مراکز تعطیل و دانش آموزان آن باید برای تحصیل به مناطق دیگر بروند و همین کمبود مدرسه موجب تشکیل مدارس دو نوبته شد.

کد خبر 1217017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha