۱۴ فضای آموزشی و ورزشی و ۷۵ کلاس درس به امکانات آموزشی گیلان افزوده شد

دقیق گفت: امسال ۱۴ فضای آموزشی و ورزشی شامل ۷۵ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به امکانات آموزشی استان گیلان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی دقیق» شامگاه (یکشنبه ۲۷ شهریور) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: حدودا ۳۱۱ هزار دانش‌آموز گیلانی در سه هزار و ۲۰۰ فضای آموزشی با زیربنای یک میلیون و ۶۵۰ هزار مربع در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ مشغول به تحصیل خواهند بود. 

 

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان با بیان اینکه حدودا ۶۰ هزار دانش‌آموز هم در بیش از ۸۰۰ فضای آموزشی غیر دولتی تحصیل میکنند افزود: این نهاد در هفته دولت امسال ۱۴ فضای آموزشی و ورزشی شامل ۷۵ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع را به اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان تحویل داد.

 

دقیق تصریح کرد: در کنار تحویل این فضاهای آموزشی جدید و با کمک استاندار گیلان امسال حدودا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیزات به نهاد تجهیز و توسعه مدارس استان تخصیص داده شد و توانستیم معادل چهار و نیم میلیارد تومان تاسیسات گرمایشی، ۱۱ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی و ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات انفورماتیکی تهیه کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز ۳۲۰ خیر ۳۷۰ فضای آموزشی با حدودا ۱۵ هزار کلاس درس را در استان گیلان احداث کرده‌اند ابراز داشت: میزان مشارکت خیران در ساخت و ساز فضای آموزشی در گیلان نسبت به سطح کشور از سطح متوسط بالاتر است.

 

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان گیلان از مشارکت ۱۰۰ درصدی خیران در پروژه‌های هفته دولت این نهاد سخن گفت و اذعان کرد: از خیرانی که به این مجموعه و انجمن خیران مدرسه ساز استان گیلان اعتماد کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

دقیق خاطرنشان کرد: کسانی که علاقمند به مشارکت در ساخت مدارس و فضاهای آموزشی هستند می‌توانند در اداره کل نوسازی مدارس، مجمع خیران و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان حضور پیدا کنند. 

کد خبر 1217022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha