کاروان های پیاده حرم رضوی حرکت خود را به سمت امام مهربانی ها آغاز کردند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: کاروان های پیاده حرم رضوی از روز گذشته عازم مشهد مقدس شدند و حرکت خود را به سمت امام مهربانی ها آغاز کردند.

«حجت الاسلام کاظم حریف» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه کاروان های پیاده حرم رضوی حرکت خود را به سمت امام مهربانی ها آغاز کردند، گفت: کاروان های سواره شهرستان هم برای شرکت در آیین ها اعزام خواهند شد هرچند هنوز آمار دقیقی از کاروان های سواره مشخص نشده که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان عنوان کرد: دوهزار و 500 نفر از زائران پیاده حرم رضوی در قالب 16 کاروان از اقشار مختلف مردم صبح روز دوشنبه جهت شرکت در آیین های دهه آخر ماه صفر عازم مشهد مقدس شدند.

 

حجت الاسلام حریف خاطرنشان کرد: تعدادی از کاروان های پیاده روستایی از جمله ملاباقر و رزمغان حرکت خود را روز یک شنبه آغاز کرده اند که 6 روز در مسیر حرکت 200 کیلومتری مسیر را با پای پیاده طی می کنند.

 

وی از برپایی هفت موکب برای زائران و ۲۰ مکان حسینیه، مسجد و غیره در طول مسیر از روستای رضا آباد غربی تا برزل آباد این شهرستان برای پذیرایی و استراحت زائران خبر داد و تصریح کرد: در این مجموعه شماری از روحانیون، پزشکان، پرستاران، نیروهای امدادگر و انتظامی خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان اضافه کرد: جهت ارائه خدمات بهتر به زائران در طول مسیر، چهار موکب توسط هلال احمر شهرستان با داشتن امکانات و تجهیزات پزشکی اقدام به ویزیت و داروی رایگان، فشارخون و کمک های اولیه می کند.

 

خراسان شمالی که بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.

کد خبر 1217023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha