۷۵ درصد دانش آموزان جامانده از تحصیل در استان زنجان شناسایی شده است

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ۸۷۸ نفر سال گذشته از تحصیل بازماندند، گفت: از این تعداد ۶۳۳ نفر شناسایی شده‌اند که نشان از شناسایی ۷۵ درصدی این جمعیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اسماعیلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در استان زنجان ۹۹.۱۹ درصد است، گفت: در این زمینه رتبه دوم کشوری را داریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۲۸ مدرسه در زنجان دایر است، اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و ۹۴ مدرسه ابتدایی، ۴۲۵ مدرسه متوسطه اول، ۱۵۰ متوسطه دوم نظری و ۹۱ مدرسه متوسطه فنی و حرفه‌ای است.

 

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید یک کلاس درس یک نفره و ۶۵ کلاس زیر سه نفر تشکیل خواهد شد، ادامه داد: ۱۲۶ کلاس زیر ۵ نفر، ۲۱۶ کلاس زیر ۱۰ نفر دایر خواهد شد.

 

اسماعیلی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی یکی از موضوعاتی است که برای سال جدید اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: برای سال تحصیلی در زمینه سازماندهی کمترین اعتراضات وجود داشت.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به جلوگیری از تورم نیرو در مناطقی که احساس نیاز می‌شد جابه‌جایی اتفاق افتاده است، بیان کرد: ۴۱ درصد متقاضیان در دوره متوسطه و ۷۰ درصد در دوره ابتدایی منتقل شدند.

 

این مسئول با اشاره به اقدامات اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برای تامین فضای ورزشی و فرهنگی موردنیاز دانش‌آموزان، افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در سیاست‌های آموزش‌وپرورش استان، تامین فضای ورزشی و تفریحی است و به همین جهت عملیات اجرایی ۱۰ سالن ورزشی، ۱۴ زمین ورزشی و ۱۰ فضای بازی شنی مخصوص دانش‌آموزان در دست اجرا است.

 

به گفته وی، زمین‌های چمن در هفته اول مهر افتتاح خواهد شد و سالن‌های ورزشی نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید و اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌های عمرانی آموزشی، بخشی جذب شده و بخشی از محل خیرین تامین شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: نخستین استخر دانش‌آموزی استان در دست ساخت است و در زمینه تامین فضای ورزشی مورد نیاز مدارس دخترانه نیز  تاکید بر ایجاد فضای ورزشی و تفریحی در داخل فضای مدارس وجود دارد.

 

وی با اشاره به مجموع مدارس و فضای آموزشی موجود در استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۹۴ عدد مدرسه ابتدایی، ۴۲۵ مدرسه متوسطه اول، ۹۱ مدرسه متوسطه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و به طور کلی ۱۶۰۰ ساختمان ویژه آموزش دانش‌آموزان در استان زنجان وجود دارند که در تلاش هستیم با ارتقا این رقم، در زمینه تامین فضای مورد نیاز آموزش دانش‌آموزان استان و بالا بردن کیفیت آموزشی و تحصیلی آینده‌سازان کشور تاثیرگذار باشیم.

 

کد خبر 1217024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha