حق برداشت منابع آب زیرزمینی در مناطق مرزی افزایش یافت

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های فراوان، حق برداشت منابع آب زیرزمینی مناطق مرزی در این شهرستان افزایش یافت.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: قبلا برای پروژه بزرگ انتقال آب های مرزی سرانی شیروان، ۱۶.۵ میلیون مترمکعب حق برداشت تخصیص داده بودند که توجیه اقتصادی نداشت و باید ۱۶ هزار میلیارد ریال هزینه شود و با پیگیری های بسیار زیاد توانستیم مجوز برداشت را به ۴۰ میلیون مترمکعب افزایش دهیم.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این طرح بالاترین حجم تخصیص آب کشور است و در کشور جایی وجود ندارد که ۴۰ میلیون مترمکعب آب از چاه های عمیق بالای ۲۰۰ متر، مجوز برداشت آب داده شود.

 

جدی اضافه کرد: قرارگاه به عنوان پیمانکار مشخص شده که کار آن به زودی شروع می شود، اینک تهیه جدول فهرست بهاست که پیمانکار به شدت شروع کند و قول داده شده کمتر از دو سال مسیر شیروان-فاروج و ۱۴۰ روستای انجام شود.

 

وی تصریح کرد: در سفر رییس جمهوری به استان، ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ برای پروژه آب های مرزی سرانی شیروان تخصیص یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: مصرف کل آب شیروان به ۸ میلیون مترمکعب نمی رسد که برای سهم شیروان و فاروج ۱۸ میلیون مترمکعب سهمیه ما و روستاهای شهرستان است و اگر اجرا شود دشت شیروان که ممنوعه است، پرآب می شود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی های چند سال اخیر، چاه هایی از گذشته مطالعه شده بود که در بحث اجرا هفت حلقه چاه در اطراف شیروان، منطقه گره زو، پیرشهید و مخزن ۱۰ هزارمترمکعبی در دستور کار قرار گرفت که بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تجهیز این چاه ها و تهیه مخزن است.

 

کد خبر 1217031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha