ابتکار بچه‌های مسجد حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) برای استقبال از مهر/محرومیت‌هایی که رنگ می‌بازد

کانون فرهنگی هنری مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» با راه‌اندازی پویش «استقبال از مهر» با محور تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان محروم و اجرای طرح «دیوار مهربانی» کمک مومنانه مسجدی‌ها را به دست نیازمندان می‌رساند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،کانون فرهنگی هنری مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» واقع در میدان سبلان، ابتدای گلبرگ، خیابان شهید حیدری یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال استان تهران است که توانسته منشا خیرات بسیاری در بحث کمک رسانی به محرومین بویژه دانش آموزان شود. در حال حاضر در آستانه شروع سال تحصیلی نیز اقدام به راه اندازی پویش «استقبال از مهر» به منظور تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نموده است.

 

«عباس مریدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از راه اندازی پویش «استقبال از مهر» به همت کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) خبر داد و اظهار کرد: در آستانه شروع سال تحصیلی این پویش به منظور حمایت از دانش آموزان نیازمند اجرا می شود و بر اساس آن قرار است برای ۱۲۰ دانش آموز نیازمند لوازم التحریر خریداری شود.

 

 
مدیر کانون فرهنگی هنری «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» با اشاره به خدمات اجتماعی و کمک های مومنانه به همت این کانون بیان کرد: در سال های گذشته نیز با مشارکت خیرین برای کودکان قشر آسیب پذیر جامعه که دسترسی به تلفن همراه و تبلت برای تحصیل مجازی نداشتند، این امکانات را فراهم کردیم.
 
 
 
وی با بیان اینکه خدمات اجتماعی کانون مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) در دوران کرونا به اوج خود رسید، ابراز کرد: با اوج شیوع بیماری کرونا در  در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ مرکزی را در مسجد برای تولید ماسک برای بیمارستان ها و کادر درمان راه اندازی نمودیم و تولیدات این مرکز به ۲۰ استان کشور نیز ارسال می شد، به طوری که در ۲ ماه اول بحران کرونا یک میلیون و نیم ماسک تهیه و توزیع شد. در کنار تولید ماسک بچه های مسجد در رزمایش مواسات و کمک های مومنانه هم ورود یافتند و اقدم به توزیع بسته های معیشتی، تامین اجاره و رهن منزل افراد بی بضاعت و پرداخت هزینه های درمان نیازمندان کردند.
 
 

مریدی تهیه آبمیوه برای کادر درمان در ایام شیوع کرونا و توزیع در بیمارستان های بقیه الله(عج) و «شهید هاشمی نژاد» را که محل درمان بیماران کرونایی است، بخش دیگری از خدمات بچه های مسجد حضرت قمر بنی هاشم(ع) برشمرد و گفت: به منظور حمایت از بانوان سرپرست خانوار و در راستای کارآفرینی و اشتغال زایی چند دستگاه چرخ خیاطی به بانوان اهدا کردیم تا از این طریق بتوانند امورات زندگیشان را بگذارنند. همچنین برای تعدادی از معلولان حرکتی نیز توانستیم اشتغال زایی کنیم.

 

 
وی از اجرای طرح «دیوار مهربانی» توسط این کانون مسجدی خبر داد و افزود: در قالب این طرح لباس های نو و دست دوم مردم را جمع آوری و پس از شتشو و بسته بندی به تناسب نیازهای اقشار محروم به مناطق حاشیه ای تهران و دیگر استان ها ارسال می کنیم. ضمن اینکه تولیدکنندگان و خیرین هم به ما لباس های نو برای اهدا به نیازمندان اهدا می کنند و در قالب این طرح در سال های گذشته تقریبا ۱۰ هزار دست لباس میان نیازمندان توزیع شده است.
 
 
 
مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد «حضرت قمر بنی هاشم(ع)» برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی، برگزاری نشست های سبک زندگی، اردوهای تفریحی و زیارتی، سلسله نشست های اخلاقی و معرفتی، تدارک برنامه های ورزشی و بازهای رایانه ای برای کودکان را بخش دیگری از برنامه های این کانون برای نوجوانان و جوانان معرفی کرد.
 

 

 

 

کد خبر 1217059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha