جشنواره ملی زرشک مهرماه در خراسان جنوبی برگزار می شود

جعفری از برگزاری جشنواره ملی زرشک در پنج شهرستان قاین، زیرکوه، بیرجند، درمیان و سربیشه در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ مهرماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی جعفری پیش از ظهر امروز (۲۸ شهریور) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: تعاون روستایی یک مجموعه بسیار گسترده با شاخه‌ها و شبکه‌های متعدد از روستا تا شهر، دارای پایگاه‌ها و تشکل هایی است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: از گذشته شبکه تعاون روستایی عرضه کالاهای کوپنی از جمله آرد و نفت را انجام می‌دادند و همان تشکل‌ها با سابقه کاری خود باقی ماندند هرچند برخی از خدمات از تعاون روستایی گرفته شده اما برخی از خدمات را جایگزین کردند یا برخی از خدمات قبل را ادامه می دهند.

 

وی به فعالیت بیش از ۲۰۰ تشکل در تعاون روستایی استان اشاره کرد و گفت: در تعاون روستایی تشکل‌های کشاورزی، تعاونی‌های تولید، سهامی زراعی و زنان را داریم که یک چهارم جمعیت استان در این تشکل سازماندهی شده و از خدمات این شبکه استفاده می‌کنند.

 

جعفری در ادامه نقش اصلی تشکل های تعاون روستایی را خدمات دهی به مردم دانست و تصریح کرد: در بحث کارکرد تشکل های تعاون روستایی ما خود واقف هستیم که مانند قدیم خدمات‌دهی به مردم انجام نمی شود و باید جایگاه خاص خود را پیدا کرده تا بتوانند خدمات بیشتر و بهتری به اعضا ارائه دهند.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره ملی زرشک در پنج شهرستان قاین، زیرکوه، بیرجند، درمیان و سربیشه در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۷ مهرماه جاری خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره ها با حضور مقامات عالیه کشوری و خبرنگاران داخلی و خارجی با هدف معرفی محصول زرشک در سطح ملی و بین المللی در بیرجند برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه ارتقا معیشت مردم از اقتصاد زرشک، افزایش بهره وری در واحد سطح و توجه به اقتصاد توریست کشاورزی استان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی است.

 

جعفری از تشکیل هشت کمیته جشنواره ملی زرشک به ریاست استاندار خراسان جنوبی و دبیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: یکی از کمیته های جشنواره را مردم نهاد کردیم که با کمک خود مردم بتوانیم این موضوع را پیش ببریم که امیدواریم در این حوزه به نتایج خوبی برسیم.

 

 

کد خبر 1217122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha