کشف ۲۵ تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

حسنی‌مقدم گفت: از ابتدای امسال در استان خراسان جنوبی ۲۵ تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا حسنی‌مقدم امروز (28 شهریور) در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوسف، اظهار کرد: کشف یک تن و 876 کیلوگرم مواد مخدر در خوسف که ایستگاه بازرسی هم نداریم کار بزرگی است که جای قدردانی دارد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر استان 50 درصد کاهش یافته است، افزود: این مورد در شهرستان خوسف به دلیل کاهش مواد مخدر، گرانی مواد مخدر و خرد شدن محموله ها 23 درصد کاهش داشته است.

 

حسنی‌مقدم افزود: از ابتدای امسال در استان 25 تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

 

وی در این جلسه خواستار راه اندازی کمیته های مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: برای راه اندازی مرکز درمانی خوسف پیگیری های لازم در دستور کار است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی در راستای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برای ما اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: در کنار تمام راه های مرسوم درمانی اعتیاد در دنیا؛ آموزش و اقدامات فرهنگی پیشگیرانه حائز اهمیت است.

 

حسنی‌مقدم با اشاره به اجرا طرح یاری گران زندگی در خراسان جنوبی گفت: این طرح در حوزه های پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و صیانت و حمایت اجتماعی از بهبودیافتگان است که در شهرستان سربیشه این طرح به صورت خاص اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: افزایش قیمت مواد مخدر و افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی ما را وادار می کند تا به موضوع صیانت و حوزه های پیشگیری بیشتر ورود داشته باشیم، چرا مصرف مواد مخدر صنعتی بلاهای زیادی بر سر خانواده می آورد و در نهایت جامعه را درگیر می کند.

 

وی در پایان خواستار راه اندازی کانون یاری گران اجتماعی در مدارس شهرستان خوسف شد و گفت: همچنین مجمع خیرین در حوزه درمان معتادین راه اندازی خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1217143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha