فعاابت های فرهنگی نخ  تسبیح و دیگر فعالیت ها حول محور آن انجام می شود

حجت الاسلا الهی خراسانی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در راس و نخ تسبیح فعالیت ها می باشد و دیگر فعالیت ها حول محور آن صورت می گیرد؛ گفت: تبیین یک مسئله صرفا با یک میز فرهنگی اثر آن کمتر از زمانی است که همراه با آن فعالیت های دیگر انجام شود.

حجت الاسلا «مهدی الهی خراسانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، گفت: در موکب مسجد سهله فعالیت های مختلفی پیش بینی شده که از جمله آن پاسخ به مسائل اعتقادی توسط اساتید مطرح حوزه می باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان افزود: بچه های پایگاه بسیج مسجد سهله که از حدود 9 تا 20 سال سن دارند، کفش های زائران را در این پیاده روی واکس می زنند و در کنار آن پذیرایی نیز در موکب انجام می شود، همچنین پخش پوستر مربوط اسکان زائران در روزهای پایانی ماه صفر از دیگر فعالیت های ما می باشد.

وی در خصوص ضرورت فعالیت های تبلیغی فرهنگی و اثرگذاری آن گفت: اگر پذیرایی، واکس و ... انجام می شود همه حول محور فعالیت های فرهنگی است، در واقع فعالیت های فرهنگی نخ تسبیح است، وقتی می خواهی مسئله ای را برای مردم تبیین کنید، صرفا با یک میز فرهنگی شاید اثر آن کمتر باشد اما اگر علاوه بر میز فرهنگی در کنار آن کارهای عملی در حوزه فرهنگی مانند واکس زدن توسط نوجوانانو یا پذیرایی انجام شود، اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از میز پاسخگویی و در زمینه اسکان زائران در روزهای پایانی ماه صفر افزود: این نشان می دهد مردم در زمینه های مختلف آمادگی پذیرش مباحث فرهنگی و دینی را دارند و می طلبد مطالبات دینی و فرهنگی را به روش های نوین به مردم انتقال دهیم.

حجت الاسلام الهی خراسانی بیان کرد: اصل اول در بحث های زائرین وخدمت به زائرین ندیدن خود است، اگر این باشد فرد از کم و زیاد خود دریغ نمی کند و خجالت نمی کشد چون همه را مال امام خود می داند.

وی افزود: عراقی ها نسلهای متمادی این گونه رشد کردند که هر چه دارند در مسیر زوار امام حسین (ع) هزینه کنند و این می تواند در ایران نیز اتفاق بیفتد اما نیازمند زمان است و امروز حضور نسل نوجوان ما در پذیرایی و واکس و خدمات دیگر به معنی آماده سازی آنها در آینده برای پذیرایی از زائران امام هشتم می باشد و این به عنوان فرهنگ نسل به نسل ادامه خواهد داشت.

این استاد بیان کرد: در بحث پذیرایی از زائران ما می خواهیم بهترین خدمت را انجام دهیم در حالی که صرفا کار خوب کردن بهترین آن کار نیست بلکه بهترین آنچه که دارم در اختیار زائران قرار دهم، می باشد.

کد خبر 1217197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha