ارایه آموزش های رایگان صنایع دستی با هدف اشتغال پایدار

اتابکی از ارایه آموزش های رایگان صنایع دستی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای هنرجویان در شازند خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، «محمد اتابکی» امروز دوشنبه (28 شهریورماه) با اشاره به استقبال هنرجویان برای برگزاری کلاس‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در این شهرستان گفت: سه دوره آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سال جاری به صورت رایگان در این شهرستان برگزار شده است.

 

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند با بیان اینکه این دوره ها شامل رشته طراحی سنتی، چرم دست‌دوز و رشته بازاریابی و فروش محصولات در فضای مجازی بوده است ادامه داد: این دوره ها با استقبال  متقاضیان وهنرجویان روبرو و با موفقیت برگزار شده است.

 

وی هدف از برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی در شهرستان شازند را  شناسایی افراد مستعد، آشنایی  و آموزش، برای افراد فعال، در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی و همچنین حفظ نقوش اصیل دانست و خاطر نشان کرد:  برای هنرجویان پس از گذراندن این دوره‌ها برای کسب درآمد، در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی، بسته‌های حمایتی ویژه درنظر  گرفته خواهدشده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: مدت زمان برگزاری هر دوره ۷۲ ساعت است و مبلغ 110 میلیون ریال اعتبار برای آموزش های صنایع‌دستی در شهرستان در سال جاری اختصاص داده شده است.

 

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند اضافه کرد: پس از اتمام دوره‌ها به هنرجویان گواهی آموزشی متناسب با دوره‌هایی که گذرانده‌اند اعطا خواهد شد واین عزیزان می توانند به ایجاد اشتغال برای خود بپردازند.

کد خبر 1217217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha