ضرورت مردم محور بودن برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس

حبیبی ضمن تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، محل وحدت مردمی بود و می بایست برنامه های این هفته به صورت مردم پایه دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، « حسن حبیبی» امروز (دوشنبه، ۲۸ شهریور) ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در جمع اصحاب رسانه گیلان، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصت طلایی برای تکریم و تجلیل از کسانی است که پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ایستادگی و مقاومت کردند، گفت: ایثار رزمندگان و شهدا باعث شد تا عزت، آرامش و امنیت را در کشور و منطقه داشته باشیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان افزود: زیباترین و جامع‌ترین جلوه‌های رشادت ملی را آحاد جامعه با هم در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و در این میدان مردم گیلان نقش ویژه‌ای ایفا کردند.

 

وی تصریح کرد: حدود یکصد هزار رزمنده در جنگ حضور پیدا کردند و اینکه طبق ارزیابی‌ها ۲۰ درصد جمعیت فعال و جوان در دفاع مقدس نقش میدانی داشتند.

 

حبیبی با اشاره به اینکه هشت هزار شهید، دو هزار و ۷۰۰ جانباز و ۲۲ شهید مدافع حرم ثمره رشادت و نقش مردم گیلان در این دوران است افزود: دفاع مقدس تنها شکست یک دشمن نبود بلکه حاکم شدن تعالیم اسلامی بر وحدت مردم بود.

 

وی ادامه داد: امروز گروه‌های حزب الله و مردمی، با نگاه بر تعالیم هستی بخش نظام جمهوری اسلامی ایران الگویی برای کشورهای منطقه، غرب آسیا و همه آزادی‌خواهان دنیا است و با الگو گرفتن از قیام و مجاهدت مردم ایران در نظام سلطه ایستادگی می‌کنند.

 

حبیبی با اشاره به برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شعار امسال هفته دفاع مقدس را «ما مقاوم هستیم» اعلام کرد و ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان مقاومت(۳٠ شهریور) همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد و برنامه های استانی در دو لاین، یکی تجلیل استانی با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و دیگری همزمان با سراسر استان در فرمانداری ها و بخشداری ها و روستاها برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ستادهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیش از چهار هزار فعالیت و برنامه را برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: رزمایش سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا معظم شهدا در دو هزار و ۵۰۰ پایگاه بسیج محلات و اقشار که می بایست حداقل یک کار شاخص را در این هفته انجام دهند.

 

حبیبی تصریح کرد: رژه نیروهای مسلح در بلوار شهید انصاری جنب بوستان ملت، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و تجهیزات سبک، پخش مستند چند قسمتی در خصوص دفاع مقدس، برگزاری محفل قرآنی با حضور قاریان مطرح کشوری، افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشکده شهید چمران، تجلیل از هنرمندانی که در طول سال مقام آورده اند، جلسه خاطره گویی رزمندگان در روستاها، رونمایی مستند کمک‌های یک هزار و ۵۱۳ کامیونی گیلانی ها در پشتیبانی جنگ از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند.

 

وی با بیان اینکه یادواره شهدای محلات اقشار بیشترین حجم برنامه‌ها را در بر دارد افزود: دفاع مقدس، محل وحدت مردمی بود و می‌بایست برنامه‌های این هفته نیز به صورت مردم پایه دنبال می‌شوند.

 

حبیبی همچنین از رونمایی ۴۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ۳۰ عنوان کتاب صوتی در این هفته خبر داد و افزود: همایش روحانیت و دفاع مقدس(۶ مهر)، برپایی هشتمین کنگره ادبیات پایداری با همکاری دانشگاه گیلان، رونمایی از پوستر سرود کشوری در گیلان، اجرای تئاتر خیابانی، ویژه برنامه هفت قسمتی سر قامتان، زنگ ایثار و مقاومت، رونمایی از فصلنامه ادبیات و انقلاب اسلامی که یک کار پژوهشی است، برگزاری نشست های بصیرتی و تبیینی، اختتامیه کارگاه های داستان نویسی و تاریخ شفاهی از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاه ما به قشر نخبگان ویژه است، از حمایت اداره کل حفظ آثار از پایان نامه‌های دانشجوی دکترای خبر داد و خاطر نشان کرد: برای سایر دانشجویان در رشته های مختلف که علاقه‌مند فعالیت در این حوزه هستند، می‌توانند از پروژه‌های کسری خدمت استفاده کنند.

 

حبیبی ادامه داد: هنرمندان در تولید فیلم، موسیقی، نقاشی سیاه قلم، ترجمه کتاب به زبان روسی و انگلیسی، ساخت انیمیشن و... می توانند همکاری با بنیاد داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهایی که برای ثبت و ضبط این رشادت‌ها است، اجرای پروژه های فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: به همت مسئولین فاز اول آن در هفته دهه فجر افتتاح خواهد شد که شامل ساختمان اداری، کتابخانه اسناد و... است و سالن آمفی‌تئاتر پیشرفته ای نیز با یک هزار پارکینگ در سال آینده و در دومین فاز این پروژه فرهنکی افتتاح خواهیم کرد.

کد خبر 1217219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha