خدمات رسانی جمعیت هلال احمر استان به بیش از ۴۸۰۰ زائر اربعین حسینی

جعفرزاده گفت: تاکنون ۴۸۵۳ نفر به همت تیمهای امدادی، درمانی وبشردوستانه هلال احمر آذربایجان غربی خدمات‌ امدادي، درمانی وفرهنگی بهره مند و ۱۱ مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

«امیر جعفرزاده»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه خدمات درمانی، امدادی، آموزشی، فرهنگی و بشردوستانه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در راستای ارائه خدمت  رسانی به زائرین و شیفتگان حضرت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی امسال ادامه دارد، اظهار کرد:
تاکنون ۴۸۵۳ نفر به همت تیمهای امدادی، درمانی وبشردوستانه هلال احمر آذربایجان غربی خدمات‌ امدادي، درمانی وفرهنگی بهره مند و ۱۱ مصدوم نیز  به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی افزود: آموزش‌های ایستگاهی آمادگی در برابر مخاطرات شایع و کمک‌های اولیه ویژه زائران مستقر در مرز تمرچین، ایستگاه‌های آموزشی با محور اطلاع‌رسانی درباره مخاطرات شایع در پیاده‌روی اربعین حسینی برپا شده‌ از جمله برنامه‌های آموزشی ای هستند که در حال برگزاری می باشد.

جعفرزاده گفت: همچنین بیش از ۴ هزار بروشور آموزشی مربوط به پروژه آگاه سازی از خطرات مین و مواد منفجره و بیش از هزار بسته بهداشتی و نصب ۷۰ بیلبورد با موضوع پیشگیری از مخاطرات و پروژه آگاه سازی از خطرات مین و مواد منفجره نیز در مرز تمرچین و مسیرهای منتهی به آنها توزیع شده است.

وی به بخش دیگری از فعالیت های چند وجهی جمعیت هلال احمر به زائران حسینی اشاره و بیان کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی و بشردوستانه نیز جمعیت هلال احمر در موسم پیاده روی اربعین حسینی (ع)با برپایی ایستگاه های دوستدار کودک به ارائه خدمات فرهنگی به ویژه برای کودکان پرداخته و در قالب تیم های سحاب، جوانان آموزش دیده  با حضور در جمع زوار کمک های اولیه ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی همچنین اظهار کرد: علاوه بر این خدمات که در خاک میهن و در استان آذربایجان غربی به زائران ارائه شده است، خدمات بهداشتی و درمانی این جمعیت در خاک کشور عراق در شهر اربیل با برپایی مرکز درمانگاهی به همت همکاران در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت استان و داوطلبان استمرار دارد وبصورت شبانه‌روزی به درمان زائران مراجعه کننده پرداخته می شود.

وی به زائران اربعین حسینی اطمینان خاطر داد که این خدمت رسانی ها تا بازگشت همه زائران به میهن ادامه خواهد داشت.

کد خبر 1217225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha