توزیع ۴۰۰۰ بسته مهر تحصیلی در مناطق محروم خراسان رضوی

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور گفت: در قالب این طرح امسال برای چهارمین سال متوالی ۳۹۶۸ بسته از محل موقوفات منطبق، خیرین و ستاد هماهنگی امور خیریه استان تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

حجت الاسلام «محمد احمدزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خراسان رضوی، بیان کرد: در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف بیش از ۸۰۰ نیت در موضوعات مختف ثبت شده که برخی از نیت ها توسعه بیشتری پیدا کرده، برخی کمتر و برخی مغفول واقع شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به چند طرح اوقاف که به صورت سازمانی و ملی در حال اجرا است و در مواردی نیاز به توسعه و توجه بیشتری دارد؛ گفت: طرح «دست های مهربانی» با هدف کمک به نیازمندان ، طرح «پبوند آسمانی» در موضوع خانواده و تهیه جهیزیه برای زوج های جوان، طرح مهر تندرستی در موضوع دارو و درمان، طرح زائرین حسینی و رضوی و طرح مهر تحصیلی از جمله طرح هایی است که از محل اجرای نیات واقفین و کمک های خیرین انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه در این خصوص اگر مراسم نمادین برگزار می شود برای این است که خیرین را برای وقف در این موضوعات جهت دهی کنیم و در واقع هم موقوفات قبلی اجرای نیت می شود و هم برای توسعه این موقوفات تبلیغات صورت گیرد؛ بیان کرد: علاوه بر طرح مهر تحصیلی، موقوفه مشارکتی برای دانش آموزان در حوزه قرآن عترت و نماز برای اولین بار در کشور در اوقاف خراسان رضوی شکل گرفت که نیازمند توسعه است.

 

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به طرح مهر تحصیلی که از سال 98 در حال اجرا است؛ افزود: این طرح برای چهارمین سال متوالی به این صورت که در سال 1398 با یک هزار و 923 بسته، در سال 1399، 3245 بسته، در سال 1400، 3363 بسته و امسال  ۳۹۶۸ بسته از محل موقوفات منطبق، خیرین و ستاد هماهنگی امور خیریه استان تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه این بسته ها در مقابل نیاز جامعه هدف، فاصله زیادی دارد؛ تصریح کرد: بسته های مهر تحصیلی  شامل کیف لوازم التحریر و نوشت افزار برای دانش آموزان ابتدایی و دو مقطع متوسطه از محل موقوفات منطبق و کمک خیرین تهیه و با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش و مراکز افق بقاع متبرکه در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هزینه هر بسته را که توسط انتشارات اسوه به صورت متمرکز کشوری تهیه شده را حدود 400 هزار تومان به صورت میانگین عنوان کرد و گفت: این بسته ها از محل نیات واقفین مرتبط با حوزه آموزش و پرورش و بعضی موقوفاتی که قابلیت انطباق داشته تهیه و در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم شهرستان ها توزیع خواهد شد.

وی هدف اصلی از اجرای این طرح را  اجرای نیات واقفین دانست و افزود: نیات واقفین محرومیت زدایی، خیرخواهی و دستگیری از دیگران بوده اما نیاتی که در این مقطع به صورت متمرکز اجرا می شود به نوعی هماهنگی با نیاز روز جامعه دارد و امروز در این ایام که دانش آموزان می خواهند به مدرسه بروند و نیاز به لوازم التحریر دارند دغدغه بخشی از خانواده های محروم لوازم التحریر و نوشت افزار است لذا ما با بهره گیری از موقوفاتی که منطبق با نیت واقف دارد و خیرین اقلامی با کیفیت را تهیه و به صورت هدفمند به دست نیازمند واقعی می رسانیم.

 

کد خبر 1217231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha