تکریم خانواده های معظم شهدا موجب حفظ و تقویت فرهنگ ایثار می شود/راهپیمایی اربعین میراث خون شهدا

حسینی پور ضمن تحسین سپاه کربلا برای برگزاری رزمایش سراسری «رهروان میثاق با یاوران ولایت» با هدف تکریم خانواده های معظم ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس و رفع مشکلات جامعه ایثارگری، گفت: تکریم خانواده های معظم شهدا موجب حفظ و تقویت فرهنگ ایثار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، «سید محمود حسینی پور» امروز(۲۸شهریور) در جلسه هماهنگی برگزاری رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت به مناسبت هفته دفاع مقدس که با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران سراسر استان برگزار شد،‌ به سفر معنوی پیاده روی اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: نمونه ی این اجتماع میلیونی بشری را در تاریخ معاصر سراغ نداریم چراکه به اعلام رسمی دولت عراق ۲۵ میلیون زائر در این همایش برای اقامه عزای حسین(ع)حضور بهم رساندند.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه زائرین اربعین در این همایش میلیونی با فرهنگ های مختلف از کشورهای مختلف دور هم جمع می شوند و راهپیمایی سکوت را انجام می دهند و هیچ تنشی را شاهدی نیستیم، افزود: پیام راهپیمایی اربعین،‌ پیام صلح است و این پیام را باید حق طلبان جهان بشنوند.

 

وی با بیان اینکه مردم در این راهپیمایی فریاد هیات من الذله سرمی دهند بدی معنی که هرجا ظلمی توسط قلدرهای جهان به مظلومی واقع شود دلدادگان به امام حسین(ع) کوتاه نخواهند آمد، گفت: مسیر عاشورا مسیر صلح است.

 

حسینی پور با بیان اینکه هر کسی در این مراسم به نحوی خدمت می‌کند، ادامه داد: مسیر اربعین در طول تاریخ مسدود بود و احدی جرأت به راه انداختن چنین مانوری را نداشت این مسیر با رشادت های رزمندگان اسلام با پیروی از خط امام راحل به بهای خون هزاران شهید دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم بازشد و امروز همگان با اقتدار در مسیر اربعین گام می نهند.

 

وی با بیان اینکه تکریم خانواده های معظم شهدا درواقع تجلیل از ایثار و رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس است، گفت: ۲۲۰هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شده است و کربلای ایران دنیا را متحول کرد.

 

حسینی پور با بیان اینکه بالا رفتن پرچم حضرت سیدالشهدا در کشورهای مختلف به واسطه خون پاک شهدای کربلای ایران اسلامی است، برلزوم تکریم مقام والای شهدا و خانواده های معظم این مردان خدایی تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه ما بدون شهدا هویت نداریم و با تکریم شهدا باید خود را با این مردان خدایی پیوند دهیم، گفت: برگزاری رزمایش «رهروان میثاق با یاوران ولایت» با محوریت سپاه کربلا اقدامی ارزشمند است و امید داریم فرهنگ سازی بسیار خوبی در قالب «رهروان میثاق با یاوران ولایت» انجام شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه در این رزمایش باید تمامی خانواده های ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مورد تجلیل قرار گیرند، افزود: باید ریش سفیدان، ائمه جمعه و جماعات محلات و روستاها با هزار و ۱۲۰۰تیم که به‌ صورت همزمان و با اعلام رمز واحد با برگزاری مراسم ویژه به منازل شهدا اعزام خواهند شد‌ همراه شوند تا عزت این خانواده های معظم حفظ شود.

 

وی از تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل بیان شده توسط خانوادهای معظم شهدا و ایثارگر پس از اجرای رزمایش باهدف رفع مشکلات و رسیدگی به انتظارات این خانواده های معظم خبر داد و خاطرنشان شد: یقینا دستاوردهای این اقدامات برکت و عزت است، باید شبانه روز خود را را صرف جامعه ایثارگری کنیم و کار را محدود به زمان اداری نکنیم.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه در راه های مواصلاتی مازندران نظیر آمل، چالوس و سوادکوه موکب هایی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام اربعین برپا شده که فضای معنوی را شاهد بودیم قدردان فرمانداران این شهرستان ها هستیم، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی نظیر برپایی موکب های اربعین موجب جلوگیری از ولنگاری فرهنگی در این استان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه احیای ارزش های اسلامی برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان به ویژه در سواحل استان ضروری است، بیان کرد: در رزمایش «رهروان میثاق با یاوران ولایت» سه شهرستان برتر مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

حسینی پور برلزوم استفاده از ظرفیت رسانی های مکتوب و مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی جهت موج آفرینی هم راستا با رزمایش «رهروان میثاق با یاوران ولایت» در سراسر استان تاکید کرد.

کد خبر 1217259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha