آموزش و پرورش با کمبود هزار و‌۴۰۰ معلم مواجه است

مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش با کمبود هزار و‌۴۰۰ معلم مواجه است، گفت: ۲۰۰ نیروی خرید خدمات از سال‌های گذشته به واسطه خرید خدمات به کار گیری شده اند و آمار کمبود نیرو به هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «ابوالقاسم اکبری» مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آماد‌گی آموزش و پرورش برای استقبال از دانش آموزان در اول مهرماه، عنوان کرد: تاکنون ۱۸۴هزار دانش آموز برای ورود به مدارس استان در سامانه ثبت نام کرده اند.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با کمبود هزار و‌۴۰۰ معلم مواجه است، اضافه کرد: ۲۰۰ نیروی خرید خدمات از سال‌های گذشته بواسطه خرید خدمات به کار گیری شده اند و آمار کمبود نیرو به هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

 

اکبری اضافه کرد: هزار و ۷۰۶ معلم هم در شرف بازنشستگی هستند و ۸۵۰ نفر اعلام بازنشستگی کرده اند و با رایزنی انجام شده ۸۰۰ نیرو، تقاضای استمرار کار داشته اند.

 

به گفته‌ مدیرکل آموزش و پرورش استان ۴۵۰ فرهنگی استان درخواست انتقال به خارج از استان را داشته اند که با ۲۲۴ مورد موافقت شد، در عین حال هزار و ۳۰۰ معلم هم خواستار نقل و انتقال درون استانی بودند که با ۵۰۰ درخواست موافقت به عمل آمد.

 

وی به بالابودن متوسط دانش آموزان استان در کلاس درس اشاره کرد و گفت: میانگین دانش آموزان در کلاس ۲۲ نفر است و این عدد در بجنورد به ۳۶ تا ۴۰ دانش آموز می‌رسد.

 

 اکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹۴ مدرسه در بجنورد به صورت دو‌نوبته فعالیت دارند بر همین اساس در شهرستان بجنورد بیشترین دغدغه‌ تأمین فضا را داریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به فعالیت ۳۰ کلاس درس کانکسی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اعتباراتی که در سفر رییس جمهوری به استان مصوب شد، تلاش می‌شود تا مدارس و کلاس‌های کانکسی استان حذف شود.

 

وی، مجموع اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان را هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این سفر۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های خیران، ۶۰۰ میلیارد اعتبار برای حذف مدارس دو نوبته و ایجاد مدارس جدید، ۱۰ میلیارد برای کانون‌های پرورش فکری و ۲۲ میلیارد تومان هم به اصلاح سرویس مدارس اختصاص یافت.

 

اکبری همچنین مراکز کانون را بازوان قوی و ‌توانمند برای مدارس نام برد و گفت: مجموعه کانون پرورش فکری برای آموزش و پرورش به عنوان یک فرصت تلقی می‌شود و تمام تلاش آموزش و پرورش استفاده هر چه بیشتر از این گنجینه عظیم است.

 

کد خبر 1217295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha