۵۷۸ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در انتظار تماشای لبخند فرزند

شرفی گفت: در خراسان جنوبی ۵۷۸ خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند و از ابتدای سال جاری تاکنون پنج کودک در استان به خانواده های دارای شرایط واگذار شده است تا آغوش امن خانواده را احساس کنند.

حسن شرفی در گفتگو با خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح فرزندخواندگی یکی از طرح هایی است که در دستور کار بهزیستی قرار دارد و در خراسان جنوبی نیز اجرا می شود.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان 587 خانواده متقاضی فرزندخواندگی هستند، گفت: مطابق گزارش سامانه درحال حاضر 65 درصد ثبت شدگان متقاضی کودک زیردوسال هستند.

 

وی در خصوص شرایط فرزندخواندگی عنوان کرد: شرایط قانونی خانواده ها برای دریافت فرزند شامل گذشتن پنج سال از ازدواج زوجین، حداقل سن 30 سال برای یکی از زوجین، تمکن مالی، سلامت جسم و روان، عدم اعتیاد، عدم سو پیشینه کیفری و تملیک بخشی از اموال به نام کودک پس از تحویل است.

 

شرفی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد پنج کودک در استان به خانواده های دارای شرایط واگذار شده است و در حال حاضر 6 کودک نیز در شرف واگذاری قرار دارند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: دختران و زنان بدون شوهر که حداقل دارای ۳۰ سال سن بوده می توانند در صورت داشتن سایر شرایط  فرزندخواندگی، متقاضی فرزندخواندگی شوند و پس ارثبت نام در سامانه فرزندخواندگی در نوبت قرار گیرند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1217331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha