فاروج امام رضایی شده است

همه زائران پیاده خراسان شمالی و استان های شمالی برای رسیدن به مشهد از شهر فاروج عبور می کنند و اینچنین است که فاروج این روزها عجیب امام رضایی شده است.

خبرگزاری شبستان_خراسان شمالی_فاروج؛ نبض صبح های فاروج این روزها با صدای زائران پیاده آغاز می شود، هر کاروان با نوحه هایش از راه می رسد و مساجد و خانه های مردم آماده ارائه خدمات به این خستگان از راه و تشنگان رسیدن به حرم رضوی است.

 

مساجد فاروج، گُل سر سبد هر محله هستند و مجاوران این مساجد حق همسایگی رو خوب ادا می کنند و قتی می‌بینند میهمانان بیش از ظرفیت فضای مسجد هستند در خانه هایشان را به روی آنها باز می کنند و شماری هم خادمیار مسجد می شوند.

 

اینجا مسجد جامع فاروج است، ساعتی از اذان مغرب گذشته است، کاروانی تازه از راه رسیده، هیچکس نمی پرسد شما اهل کجا هستید، سرخ و سپید پوشان جمعیت هلال احمر شهرستان بساطشان را یک سمت مسجد پهن کرده اند اما هر کدام خود سراغ زائر خسته ای که چشم به تاول های پایش دوخته می رود و کیف کمک ها را تا پیش او می رساند.
 

محمد پهلوان یکی از همین امداد گران است که همراه تیمش از ساعتی پیش در مسجد مستقر شده تا خدمات ارائه کند، با صبر و حوصله تاول پای زائر را ارزیابی می کند، نکات لازم را به او می گوید و خدمات درمانیش را ارائه می کند و با لبخند از جایش بلند می شود.

 

خیلی مجال صحبت ندارد، فقط می گوید: از ساعت پنج عصر در مسجد مستقر می شویم تا به هر کاروانی که از راه رسید، خدمات ارائه کنیم.


پهلوان در حین کار افزود: پانسمان، رسیدگی به تاول پای زائران، گرفتن فشار خون و.... خدماتی است که ارائه می کنیم.

 

کمی آنسوتر، رئیس شورای هیئات مذهبی ایستاده و به مسئول کاروان امکانات مسجد را معرفی می کند و اعلام می دارد که منزل چند نفر از مجاوران مسجد هم آماده ارائه خدمات به ویژه برای بانوان است تا در فضای راحت تری استراحت کنند.

 

براتمحمد نعمتی به خبرنگار خبرگزای شبستان خراسان شمالی در فاروج اظهارکرد: آشپزخانه های همه مساجد پیش بینی شده برای زائران، آماده خدمات دهی است.

 

وی افزود: علاوه بر آن مردم نذورات خود برای زائران را هم به مساجد می آورند تا کاروان های پیاده از آن برخوردار شوند.

 

تلفنش زنگ می خورد خبر از رسیدن کاروان تازه ای در یکی از مساجد شهر است و او بعد از هماهنگی با کاروان رسیده به مسجد جامع، برای کمک به خادمیاران مسجد بعدی می رود.

 

اصحاب هنر هم از این سفره بی بهره نبوده اند

فرهنگسرای فاروج هم میزبان زائران پیاده است، فضا مفروش شده است تا زائران دمی آنجا بیاسایند.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج در اولین شب اسکان در این فضا حضور دارد و به خواسته های مسئول کاروان پاسخ می دهد.

 

«حسن رضوانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فضای فرهنگسرا ظرفیت خدمات دهی به 50 نفر را دارد و تا آخرین روز عبور کاروان ها، در این فضا خدمات اسکان ارائه می شود.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج افزود: فضای فرهنگسرا، به آبسرد کن و امکات اولیه تامین چای و غذای زائران تجهیز شده است.

 

وی گفت: هنرمندان می توانند نذورات خود در این حوزه را به این مکان ارائه کنند.

 

موکب ها در گوشه و کنار جاده آسیایی، منتظر زائران پیاده هستند تا با شربتی، شله زردی، کاسه  آش داغی، سهمی در این حرکت عارفانه و عاشقانه داشته باشند.

 

از خراسان شمالی تعداد ۱۰۳ هیئت، شامل ۱۵ هزار نفر برای پیاده‌روی سالروز شهادت امام رضا (ع) به سمت مشهد الرضا (ع) حرکت کرده‌اند.

 

 

 

کد خبر 1217390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha